În ultimii ani au apărut numeroase diete bazate pe eliminarea carbohidraţilor din alimentaţie, pe motiv că aceştia se depun cel mai repede şi nici nu sunt cruciali organismului.

Carbohidraţii răi sunt cei rafinaţi, prelucraţi, precum cei din dulciuri, pâine albă, produse fast-food. Aceştia pot mări riscul apariţiei bolilor de inimă şi al diabetului. În schimb, consumul carbohidraţilor buni poate chiar reduce riscul apariţiei aceloraşi boli. Iată câteva surse de carbohidraţi buni!


Pastele integrale

Mai sănătoase şi chiar mai gustoase decât cele rafinate, pastele integrale conţin de două până la trei ori mai multe fibre decât cele obişnuite. Acelaşi lucru este valabil şi pentru pâinea din seminţe integrale, precum şi orezul brun.

Orzul

Este disponibil parţial prelucrat sau nedecorticat, sub forma unor cereale integrale nu foarte gustoase, dar foarte sănătoase. La mic-dejun se recomandă două-trei trei linguri de orz, lăsate peste noapte să să înmoaie în lapte. Dimineaţa, mai poţi adăuga lapte. Orzul este foarte bun şi sub formă de făină.

Boabele de grâu

Grâul este o foarte bună sursă de fier, magneziu, zinc, fibre şi vitamine B. Poţi folosi cu mare încredere şi făina din grâu ori pastele. Boabele de grâu le poţi consuma astfel: după ce le speli, fierbi o cană de boabe la 4 căni de apă. După ce dau în clocot, le mai laşi la foc mic, până se mai înmoaie, cam o oră. Apoi le scurgi şi le poţi mânca în salate sau alături de alte preparate.