Batoanele de slăbit te pot ajuta oare să scazi în greutate repede şi fără efort fizic? Nimic nu pare mai simplu: înlocuieşti o masă cu un baton de slăbit şi în câteva săptămâni ai silueta la care visezi. Află care sunt miturile ce înconjoară aceste mici ,,minuni” nutritive.

Pot înlocui o masă - Fals

Primul lucru pe care-l citeşti pe eticheta acestor batoane este că le poţi consuma în loc de mâncare. Deci poţi înlocui cele trei mese cu câte un baton de slăbit şi efectele “benefice” nu vor întârzia să apară.

De fapt, apar ameţeli, stări de oboseală, nervozitate. De ce? Pentru că aceste batoane sunt foarte sărace în vitamine, substanţe minerale şi proteine. Ele nu pot înlocui o masă cu carne, legume şi fructe.

Îţi dau energie - Fals

Pe multe dintre batoane găseşti scris mare ,,energie” şi te gândeşti că, mâncându-le zilnic, vei depăşi starea de slăbiciune pe care o dau dietele.

De fapt şi de drept, cuvântul ,,energie” menţionat pe ambalaj înseamnă multe calorii date de cerealele şi făina rafinate.

Energia pe care o vei simţi va fi de scurtă durată şi s-ar putea să ai surpriza să mai adaugi şi câteva kilograme siluetei tale. Caută batoanele cu cereale integrale şi într-adevăr te vei simţi mai energică după ce le mănânci.


Mai poţi citi şi:

- Cât de bune sunt batoanele proteice

- Batoanele proteince, gustarea ta pe fugă


Sunt sănătoase - Fals

Bogate în fibre, sărace în grăsimi şi zahăr, sănătoase, iată câteva din mesajele transmise de aceste batoane.

Pe ambalaje nu găseşti însă menţionat ce conţine, de exemplu, ciocolata vegetală în care sunt învelite anumite batoane. Ei bine, conţine margarină, o grăsime nerecomandată în diete.

Pe etichetă mai găseşti, de asemenea, şi ulei hidrogenat. Sub această denumire se ascund grăsimile saturate, periculoase pentru sănătate. Dextroza şi fructoza, două substanţe care înlocuiesc zahărul, ridică nivelul caloric al batoanelor. În plus, odată ajunse în sânge, îţi afectează pancreasul.

Îţi dau senzaţia de saţietate - Adevărat

Dacă ţi se face foame şi nu ai timp să mănânci la prânz sau la cină, poţi lua un baton de slăbit. Acesta îţi va da senzaţia de saţietate, timp de câteva ore, deoarece este bogat în fibre vegetale şi în proteine.

Este important să citeşti pe etichetă ce tip de proteine conţine batonul respectiv. Cele din peşte, carne, ou, lapte sau din zer au o valoare nutritivă mai mare decât cele din soia.

De aceea, alege batoanele cu proteine de origine animală, deoarece îţi vor ţine de foame mai mult timp.

Sunt o bună gustare - Adevărat

Între mese, când ai chef de ceva dulce, poţi ronţăi un baton de slăbit cu cereale integrale, deoarece are puţine calorii şi-ţi dă energie pentru câteva ore. Dar, ca să nu te îngraşi, trebuie să ai grijă şi ce mănânci după gustare.

Mesele principale trebuie să fie uşoare, cu multe legume şi cu mâncăruri slabe. Dacă prânzul şi cina sunt copioase şi printre ele mai strecori şi un baton de cereale, nu prea ai şanse să slăbeşti ci, din contră, te poţi îngrăşa.

Ard grăsimile - Fals

Aceasta este calitatea pentru care batoanele de slăbit sunt atât de lăudate. Şi nimic nu poate fi mai tentant pentru o femeie decât să ştie că, mâncând un baton gustos cu ciocolată şi cereale, rotunjimile sale se vor topi văzând cu ochii.

Nimic mai fals. Cel mult, putem spune că te ajută să te menţii în formă, datorită numărului mic de calorii pe care-l conţin, raportat la gramaj.

Anumite batoane, într-adevăr, au un conţinut de plante care ard grăsimile, cum ar fi extractul de garcinia cambogia- HCA, ceaiul verde şi guarana. Însă acest conţinut este atât de mic, încât el nu reuşeşte să ardă grăsimile.