Unele alimente îţi stimulează foamea, în loc s-o potolească

Adevărat. Alimente precum pâinea albă, chipsurile, prăjiturile, ciocolata conţin o categorie de carbohidraţi cunoscuţi drept „răi”, pentru că, deşi te fac să te simţi sătul pe moment, foamea revine în scurt timp de două ori mai intensă.

De ce? Explicaţia e simplă: carbohidraţii din aceste alimente cresc brusc nivelul zahărului în sânge şi, implicit, stimulează pancreasul să producă o cantitate mare de insulină. Rolul acesteia este să scadă din nou glicemia, ceea ce duce la sporirea senzaţiei de foame într-un timp scurt.

În plus, în momentul în care se produce suplimentar insulină, aceasta interferează şi cu un hormon secretat de celulele grase, care ar trebui să controleze senzaţia de saţietate (leptina). Rezultatul: leptina fie nu mai ajunge la creier, fie creierul devine rezistent la ea şi astfel senzaţia de saţietate întârzie să apară.

Cafeaua cu lapte, interzisă în dietă

Adevărat. Cafeaua, mai ales dacă este îndulcită cu miere în loc de zahăr, nu conţine multe calorii. Însă dacă îi adaugi lapte, nu doar că îi creşti numărul de calorii, ci o transformi într-o
băutură care împiedică digestia şi, prin urmare, nu te lasă să slăbeşti.

Mai exact, taninurile din cafea, combinate cu substanţa de bază din lapte, caseina, formează boluri alimentare greu digerabile.

964_2foto.jpgDupă ora 6, trebuie să nu mai mănânci absolut nimic!

Fals. Dacă te-ai duce la culcare în fiecare seară la ora 9, atunci ar fi adevărat, pentru că regula de bază în orice dietă, nu numai în curele de slăbit, este să nu mănânci nimic cu trei ore înainte de culcare. Această regulă poate fi tradusă astfel: dacă te culci la 11-12 seara, cina trebuie să o iei cel târziu la ora 9 seara.

Dacă te culci imediat după ce ai mâncat, digestia nu are loc aşa cum ar trebui, iar caloriile nu sunt arse, ci se depun. În plus, în dietele de slăbit somnul liniştit este foarte important, lipsa lui afectând nivelul hormonilor responsabili cu senzaţia de foame. Iar o masă copioasă înainte de culcare îţi tulbură somnul.

Între mese, sunt indicate fructele uscate

Fals. Smochinele, curmalele, stafidele, prunele uscate au un număr foarte mare de calorii. Dar asta nu înseamnă că trebuie să renunţi definitiv la ele. Trebuie doar să ţii cont că fructele uscate nu trebuie consumate ca gustare între mese, ci pot înlocui o masă. Important este să te încadrezi în limita de calorii recomandate zilnic.

Cât priveşte fructele proaspete, pot fi consumate între mese, sub formă de gustare. Însă nu toate fructele deoarece unele dintre ele au foarte multe calorii.

963_1foto.jpg5 trucuri să păcăleşti foamea

1. Combină deştept alimentele!

Pentru ca digestia să se producă normal, trebuie să nu mănânci alimente greu de digerat şi să nu asociezi alimentele nepotrivite. Nu combina carnea cu cartofi, orez, paste, pâine!

2. Bea multă apă!

Apa îţi dă senzaţia de saţietate, pentru că îţi umple stomacul. Mai mult, dacă bei un litru de apă pe zi stimulezi eliminarea toxinelor rezultate în urma arderii grăsimilor.

3. Alege fibrele!

Alimentele bogate în fibre alimentare (legume proaspete şi cereale)stimulează producerea de hormoni responsabili cu senzaţia de saţietate.

4. Mănâncă încet!

Creierului îi ia cam o jumătate de oră să constate că stomacul e plin, deci ar trebui să mănânci cât mai încet, pentru a-i da răgaz creierului să primească semnale de saţietate de la stomac.

5. Spală-te pe dinţi!

Dacă simţi că ai mâncat deja destul de mult, dar nu te-ai săturat, ia o pauză şi spală-te pe dinţi. Astfel îţi vei schimba gustul şi vei rezista mai uşor tentaţiilor.