Exerciţiile cardio intense au o eficienţă mai mare în arderea gărsimilor? Este de preferat să facem exerciţii fizice de îndată ce ne-am trezit, pentru a spori efectul lor?

Iată câteva răspunsuri care te vor ajuta să îţi planifici mai bine antrenamentele şi să obţii rezultate pe măsură.

Exerciţiile de dimineaţă ard mai multe calorii

Fals. Teoria care stă la bază acestui mit spune că noaptea organismul foloseşte carbohidraţii, iar până dimineaţa, singurele rezerve rămase sunt grăsimile, motiv pentru care în timpul antrenamentului se ard mai multe. Cu toate astea, efectele exerciţiilor pe stomacul gol nu sunt intense.

Motivul: carbohidraţii sunt depozitaţi în ficat, precum şi muşchii şi în timp ce glicogenul depozitat în ficat este folosit de organism, glicogenul, acea formă sub care sunt depuşi carbohidraţii, din muşchi poate fi folosit doar de către aceştia, ceea ce înseamnă că teoria nu este valabilă.

Aşadar, uită de exerciţiile efectuate dis de dimineaţă, întrucât efectele nu sunt pe măsură şi, mai mult de atât, strategia poate funcţiona chiar împotriva ta, din cauza faptului că nu poţi depune efortul necesar pentru a arde caloriile acumulate.

Exerciţiile moderate, dar de lungă durată ard mai multe calorii

Adevărat. Pentru rezultate vizibile, este de preferat să optezi pentru exerciţiile moderate, dar de lungă durată, decât pentru cele intense, dar de scurtă durată. Astfel, vei arde mult mai multe calorii per totat, decât dacă ai face exerciţii intense, timp de câteva minute.

Exerciţii de rezistenţă sau exerciţii cardio

Fals. Ambele tipuri de exerciţii pot fi efectuate alternativ, astfel rezultatele nu vor întârzia să apară. În timp ce exerciţiile cardio întăresc întreaga musculatură, antrenamentul de rezistenţă pregăteşte muşchii pentru mai mult efort fizic. Împreună, cele două tipuri de exerciţii îmbunătăţesc circulaţia sanguină, ducând oxigenul şi nutrienţii la creier şi muşchi.