O bună modalitate prin care îţi poţi păstra sănătatea inimii este yoga, potrivit unui studiu britanic recent.

Rezultatele unei cercetări realizate în Ţările de Jos, la care au participat 3.000 de persoane, au arătat că există o legătură între practicarea acestei metode de relaxare şi reducerea nivelul colesterolului „rău“ şi a tensiunii arteriale.

Specialiştii spun că aceste beneficii sunt susţinute şi de celelalte cercetări care au evidenţiat faptul că yoga este o bună metodă de a reduce riscul de obezitate şi de apariţie a afecţiunilor cardiovasculare.

Potrivit specialiştilor, un prim lucru pozitiv al acestui tip de activitate fizică este că reduce stresul, factor important când vine vorba de declanşarea bolilor de inimă.

În plus, beneficiile sunt aceleaşi ca şi în cazul alergării, a mersului rapid şi a exerciţiilor de tonifiere.

,,Beneficiile acestui tip de mişcare vin şi din faptul că se combină exerciţiile de respiraţie cu cele ale musculaturii, ceea ce creşte cantitatea de oxigen care ajunge în organism. Pe lângă faptul că ajută la inducerea unei stări de calm, acest lucru poate scădea şi tensiunea arterială”, a afirmat Maureen Talbot, asistentă cardiologie în cadrul Fundaţiei Britanice a Inimii.