Reprizele de mers rapid pe jos pot fi cel mai bun aliat pentru a ţine sub control diabetul, au descoperit oamenii de ştiinţă danezi.

În urma mai multor analize, specialiştii au observat că doar trei minute de mers rapid pe jos ajută la menţinerea unui nivel optim de zahăr în sânge, lucru vital pentru persoanele diagnosticate cu diabet.

La studiul, realizat de cercetătorii de la Universitatea din Copenhaga (Danemarca), au participat mai multe persoane cu vârsta cuprinsă între 57 şi 61 de ani care suferea de diabet de tipul II.

Opt dintre ei au fost incluşi într-un grup de control, 12 într-un grup în care se făcea mişcare continuu şi alţi 12 în altă echipă care făceau exerciţii mai rar.

Cele două grupuri cu câte 12 participanţi au fost instruite timp de oră, de cinci ori pe săptămână, pentru 30 de zile. Astfel, după ce le-au monitorizat activitatea fizică şi starea de sănătate specialiştii au descoperit că grupul care mergea rapid pe jos, deşi nu pe distanţe foarte mari, avea un nivel mai bun al zahărului din sânge, spre deosebire de cei care mergeau lent pe jos.

,,Rezultatele obţinute au evidenţiat faptul că intervalele scurte de mers rapid pe jos sunt de ajutor pentru pacienţii care suferă de diabet de tipul II. Recomandăm această formă de mişcare diabeticeilor, cu atât mai mult dacă starea de sănătate le permite acest lucru”, a afirmat Richard Elliott, de la Asociaţia ,,Diabet” din Marea Britanie.

Concluziile cercetării au fost publicate în Jurnalul Medical Diabetologia.