O alimentaţie bogată în acizi graşi Omega-3 poate contribui la prevenirea problemelor legate de memorie, susţin ultimele cercetări în domeniu.

Oamenii de ştiinţă au descoperit că o dietă în care sunt incluse alimente care conţin acizi graşi Omega-3, în special peştele, poate avea efect şi de încetinire a îmbătrânirii creierului.

Cel mai nou studiu pe această temă arată că persoanele care au un nivel scăzut de acizi graşi Omega-3, în special cele care se găsesc în carnea de peşte, precum acidul docosahexaenoic (DHA), sunt mai predispuse să sufere de pierderi de memorie.

Cercetătorii spun că din rezultatele studiului, un nivel scăzut de acizi graşi Omega-3 poate grăbi procesul de îmbătrânire a creierului.

„Persoanele care au cantităţi scăzute de acizi graşi Omega-3 în sânge au un volum mai mic al creierului“, adaugă expertul Zaldy S. Tan, de la Universitatea din California, Los Angeles.

Participanţii la studiu, care aveau o cantitate mică de DHA şi alţi acizi graşi în sânge au avut rezultate mai slabe la testele de vedere, de concentrare şi chiar la exerciţiile unde este solicitată gândirea abstracă.

Studiile anterioare au demonstrat că oamenii care au o alimentaţie bogată în acizi graşi din peşte, precum somon şi ton, au un risc mai scăzut să sufere de afecţiuni cardiace, infarct sau demenţă.