Desi pare greu de crezut ca grasimile iti fac bine, trebuie sa stii ca sunt vitale pentru starea ta de sanatate. Iar corpul iti spune cand ai nevoie de mai multe grasimi sanatoase in corp. Urmareste aceste semne.

1. Iti este mereu foame - Grasimile sanatoase iti ofera satietate, iti regleaza apetitul si te ajuta sa nu mananci mult. Chiar si cantitati mici sunt importante. Adauga avocado in dieta zilnica, consuma iaurt cu continut natural de grasimi si foloseste branza albastra ca dressing pentru salata.

2. Iti este mereu frig - Celulele de grasime ale corpului genereza caldura si mentin calduta. 

3. Nu reusesti sa te concentrezi - Alege somonul la pranz sau la cina. Acizii grasi omega-3 iti stimuleaza functiile cognitive.

4. Ai pielea uscata - Lipsa grasimilor esentiale din corp poate duce la dermatita. 

5. Ai diabet - O dieta bogata in grasimi si saraca in carbohidrat are un efect pozitiv asupra glicemiei, sustine o noua cercetare.  

Echilibrul dintre acizii graşi te protejează de inflamaţii

În categoria grăsimilor bune intră acizii graşi Omega-3 şi Omega-6. Acizii graşi sunt esenţiali pentru sanătate, deoarece contribuie la o multitudine de procese ce au loc în organismul nostru. Omega-3 şi Omega-6 sunt grăsimi polinesaturate, cunoscute şi sub denumirea de grăsimi „bune” sau „esenţiale” pe care corpul nu le produce singur, de aceea trebuie să le procurăm din alimentaţie.

Pe de altă parte, uleiurile procesate din floarea soarelui, soia, rapiţă, porumb au un raport dezechilibrat între acizii graşi Omega-3 şi Omega-6. Nu conţin deloc sau conţin cantităţi foarte mici de Omega-3, dar şi cantităţi foarte mari de Omega-6. Efectul acestui dezechilibru este de creştere a riscului de apariţie a inflamaţiilor, a bolilor cardiovasculare, a diabetului de tip II, a obezităţii, a sindromului metabolic, a sindromulio intestinului iritabil, a artritei reumatoide. Alte boli care pot fi declanşate de acest dezechilibru sunt astmul, cancerul, bolile autoimune şi tulburările psihiatrice.

Dacă este redus raportul dintre consumul de Omega-3 şi Omega-6 apar îmbunătăţiri în starea de sănătate a bolnavilor de afecţiuni cronice, degenerative.

Info

Cele mai importante surse de Omega-3 sunt:
Seminţe de in,
Seminţe de chia,
Seminţe de dovleac,
Nuci,
Ulei de susan.

Îţi poţi procura Omega-6 din aceste surse naturale, neprocesate:
Ulei de măsline,
Seminţe de in,
Nuci,
Migdale,
Caju,
Ulei de sâmburi de struguri.

Ponturi

Alege produse preparate cu uleiuri sănătoase sau bogate în ingrediente naturale, bogate în astfel de grăsimi (nuci, seminţe, avocado, măsline).

În aceste utime zile de post, îţi poţi lua grăsimile sănătoase din lapte vegetal din caju sau din alune de pădure.