Pe ultima sută de metri din an ar fi bine să faci o evaluare a obiceiurilor tale şi la final să tragi o linie şi să vezi ce trebuie să pastrezi şi la ce să renunţi.

Probabil că nu îţi dai seama, însă anumite obiceiuri ale tale nu sunt tocmai sănătoase. Astfel că este cazul să faci o analiză clară, să tragi linie şi în noul an să păşeşti cu dreptul şi cu sănătatea în braţe.

În primul rând trebuie să ştii că sănătatea ta are nevoie de o alimentaţie echilibrată motiv pentru care în nul an ar fi indicat să nu mai faci experimente pe corpul tău şi să ai parte de toţi nutrimenţii benefici lui, fără a te înfometa şi fără a mai face excese.

Grija excesivă faţă de corpul tău, faţă de stare de sănătate nici ea nu este recomadată. Motiv pentru care în noul an renunţă la cuvântul dietă înlocuindu-l cu echilibru.

Încearcă nu mai foloseşti în mod abuziv săpunul antibacterian, în caz contrar te vei putea confrunta cu o rezistenţă la bacterii şi astfel din bine vei da în rău.

Orele de somn şi spaţiul de relaxare

Renunţă la salteaua prea moale sau prea tare în favoarea uneia adecvate stării ale de sănătatea şi ordonează puţin spaţiul din jurul tău.

Renunţă la lucrurile vechi pe care nu le mai foloseşti, începe să te bucuri de minunatele efecte ale aromoterapiei.

Asigură-te că în camera destinată relaxării nu mai ai lucruri care să îţi distragă atenţia şi poţi să te bucuri de un moment de linişte.

Bei 8 pahare de apă pe zi

Băutul apei este un subiect destul de sensibil, nu trebuie să ai o anumită cantitate de lichide băută î fiecare zi, însă este foarte important ca niciodată să nu resimţi senzaţia de sete şi mereu să ai un aport suficient de lichide.

O modalitate de a-ţi menţine greutatea sub control şi totodată de a fi şi sănătos este aceea ca atunci când resimţi senzaţia de foame mai întâi să bei un pahar cu apă. Dacă după un maxim de 10 minute senzaţia de foame nu dispare atunci poţi să mănânci.

Cu cât faci mai multă mişcare cu atât ai nevoie de mai multă apă, pentru a nu favoriza procesul de deshidratare.

Află cât de util îţi este usturoiul AICI

Duşul cu apă cald, nu fierbinte

După o zi grea la serviciu ai obiceiul să ajungi acasă şi să faci un duş fierbinte? Ei bine, acest obicei este unul dintre cele mai nocive pentru pielea ta.

Pe lângă roşeaţa explicabilă pot apărea mâncărimi sau leziuni la suprafaţa pielii.

Uită şi de prafurile minune care să îţi lucreze mai uşor musculatura.

Trezirea lină

Da, nu e cea mai fericită idee pe care o citeşti însă este foarte sănătoasă. Poate că tocmai sunntul alarmei pe care îl deteşti este responsabil de indispoziţia de pe tot parcursul zilei. Alege o alarmă antrenantă şi obişnuieşte-te cu gândul că dimineaţa trebuie să te trezeşti frumos şi să începi ziua vesel.

Eventual încearcă să o programezi să sune cu 10 minute mai devreme şi în acest interval să mai leneveşti un pic.

Cumperi lucruri de calitate

Nu întotdeaua valoarea unui produs poate să exprime şi calitatea sa. În primul rând preţul trebuie să fie justificat de răspunsul la întrebarea: „cât de mult îmi protejează sănătatea?”

Şi cel mai bun exemplu îl reprezintă ochelarii de soare, pe care ar trebui să îi porţi inclusiv iarna, deoarece lumin de la zăpadă îţi poate afecta vederea.

Uită de ochelarii ieftini şi achiziţionează-ţi o pereche cu factor de protecţie. Alege un fondul de ten de calitate şi protejează-ţi pielea cu unul care îţi oferă şi un factor de protecţie.

Renunţă la hainele sintetice! Acestea nu lasă pielea să respire şi te poţi confrunta cu mâncărimi sau alergii.

Alege sănătatea înainte de toate, fii echilibrat şi activ pentru a ţine orice fel de boală la distanţă în anul care vine!