Timpul de afară ne face să ne îndreptăm atenţia asupra licorilor calde din plante. Dacă vrei ca în timp ce serveşti o ceaşcă de ceai să îţi stimulezi şi memoria, iată care este ca mai bună alegere.

Cea mai bună modalitate prin care să ai grijă de sănătatea ta este să ai o dietă echilibrată prin intermediul căreia să îi furnizezi organismului toată gama de nutrimenţi şi antioxidanţi necesari bunei funcţionări.

Un ceai plin de antioxidanţi este modalitatea cea mai simplă de a întări sistemul imunitar, de a te răsfăţa şi în acelaşi timp de a stimula capacitatea de memorare a creierului dar şi pentru a spori vigilenţa.

Ce sunt antioxidanţii

O categorie de vitamine, ingrediente nutritive care susţine bunul demers al organismului uman, îl protejează de acţiunea nocivă a radicalilor liberi ce tind a afecta evoluţia celulelor, şi în acelaşi timp te ajută să te bucuri un timp îndelungat de o memorie excelentă deoarece încetineşte procesul de îmbătrânire cerebrală.

Antioxidanţii cei mai cunoscuţi sunt vitaminele C, E, acidul lipoic sau carotenii, aceaştia având un rol extrem de funcţional în organismul uman.

Chiar dacă şi organismul uman are proprii săi antioxidanţi ce îi produce, în timp cantitatea lor scade deoarece organismul îmbătrâneşte, motiv pentru care este indicat ca pe tot parcursul vieţii să ai o alimentaţie corespunzătoare, echilibrată şi sănătoasă.

Astfel te vei bucura de starea de bine timp îndelungat.

Un deficit de antioxidanţi în organism poate duce la apariţia anumitor afecţiuni cronice printre care maladia Alzheimer, cataractă, diabet, infertilitate, infecţii ale tractului respirator şi nu numai dar şi boli cardiovasculare.

Cu cât va fi mai mare cantitatea de antioxidanţi pe care i-o vei furniza corpului tău cu atât mai redus va fi stresul oxidativ la nivel celular, altfel spus, vei contribui la combaterea îmbătrânirii premature şi îţi vei consolida sistemul imunitar.

Află care sunt plantele indicate pentru o memorie bună AICI

De unde luăm antioxidanţii

Sursele cele mai bune din punctul de vedere al conţinutului de antioxidanţi sunt fructele mai ales fructele de pădure, strugurii, kiwi, ananas, banane, curmale, smochine, stafide, citrice atât fructele cât şi legumele verzi, roşiile, morcovii, varză, legumele crucifere mai ales broccoli, fructele oleaginoase în special nucile dar şi fasolea, mazărea, pepenele galben sau ceaiul verde. De asemenea se recomandă un consum frecvent de carne de peşte şi produse lactate mai ales sana şi chefir.

Trebuie să ţii cont de un aspect extrem de important şi anume că nu cantitatea de antioxidanţi din alimentaţia ta contează ci cât de diversificaţi sunt şi modul în care aceştia interacţionează pentru a-ţi proteja organismul la nivel celular.

Motiv pentru care trebuie să ai o alimentaţie diversificată şi raţională.

Ceaiul care stimulează gândirea

Tot ce trebui să faci este să prepari un mix de plante compus din: 2 linguri de măceşe zdrobite, 2 linguri de fructe de cătină,1 linguriţă din traista-ciobanului, 1 linguriţă de mătase de porumb şi bineînţeles 1 litru de apă.

Pune apa la fiert, iar când aceasta clocoteşte adaugă măceşele zdrobite. Lasă la fiert timp de 5 minute, dupa care se adaugă fructele de cătină. Se îndepărtează apoi vasul de pe foc şi se adaugă traista-ciobanului şi mătasea de porumb. Lasă la infuzat pentru 10 minute, dupa care se strecoară şi se consumă.