Orice dezechilibru al florei intestinale se va resimţi la nivelul întregului organism, astfel că un consum corect de alimente ce conţin bacterii probiotice este necesar zilnic.

Sistemul imunitar are nevoie de susţine zilnică pentru a face faţă bacteriilor, virusurilor şi a preveni orice formă de carenţă de vitamine sau minerale.

Iaurtul, căci despre el vorbim, ar trebui să nu lipsească din alimentaţia ta, mai ales că el contribuie la menţinerea colesterolului în limite normale şi poate trata diverse afecţiuni intestinale.

Se comportă precum un paznic al sistemului tău digestiv, oferind protecţie mai ales împotriva bacteriei Helicobacter Pylori furnizând în acelaşi timp corpului vitamine importante mai ales acid folic.

Scade tensiunea arterială

Cele mai indicate sortimente par a fi iaurtul şi kefirul, bogate în proteine, sunt o sursă excelentă de calciu şi potasiu la fel ca bananele. Tocmai acest conţinut de potasiu este cel care ajută la normalizarea activităţii cardiace şi la menţinerea unui nivel de apă corespunzător în corp.

Conţine printre altele şi vitaminele din complexul B care au rol în funcţionarea sistemului nervos şi în metabolizarea glucidelor din organism.

Află cum poţi slăbi cu ajutorul iaurtului AICI

Previne constipaţia

Un iaurt pe zi şi tranzitul tău se va îmbunătăţi considerabil, evitând orice fel de episod în care constipaţia îţi dă bătăi de cap. Mai ales că iaurtul poate fi consumat şi de persoanele cu intoleranţă la lactoză, iaurtul conţine foarte multe bacterii lactice benefice care împiedică dezvoltarea bacteriilor nocive la nivelul intestinului.

Dacă eşti nevoit să urmezi un tratament cu antibiotice nu ezita să consumi apoi un iaurt pe zi cel puţin pentru a refacere flora intestinală.

Bacteriile active din iaurt stimulează buna funcţionare a sistemului imunitar, ba mai mult anumite boli autoimune pot fi prevenite tocmai prin consumul periodic de kefir şi iaurt.

În timp, boli precum osteoporoza sau alte afecţiuni ale oaselor se vor ţine la distanţă de tine deoarece cantitatea de calciu adusă de consumul de iaurt va contribui la fortifierea masei osoase şi evitarea apariţiei traumatismelor.
Şi bolile aparatului genital vor deveni o amintire dacă alegi să introduci în alimentaţia ta zilnică un iaurt sau un kefir.

Consumat la micul dejun te va proteja de surplusul de kilograme, mai ales că îţi va oferi senzaţia de saţietate pe o perioadă mai mare de timp dacă îl consumi alături de cereale. Grăsimea abdominală va deveni o amintire cu un stil alimentar echilibrat şi sănătos ce începe cu un simplu iaurt.