Alimentele pe care alegem ne influenţează foarte mult sănătatea. Otrava care distruge dinţii şi oasele este la îndemâna ta pe tot parcursul zilei, la tot pasul. Iată ce se întâmplă în corpul tău atunci când consumi alimente care o conţin!

Stilul de viaţă îşi pune din ce în ce mai mult amprenta asupra sănătăţii tale. Stresul, lipsa somnului şi alimentaţia sunt factorii care duc la un sistem imunitar slăbit, favorizând astfel apariţia diverselor boli.

Băuturile acidulate consumă calciul din organism

Când vine vorba să te hidratezi, cea mai indicată este apa. Băuturile carbogazoase indiferent că sunt sau nu dietetice conţin fosfaţi pentru a îmbunătăţi aroma şi pentru a oferi produsului un termen mai mare de conservare.

De altfel, acidul fosforic se găseşte în multe alimente integrale existente pe piaţă, favorizând astfel apariţia problemelor cardiace, renale, pierderea musculaturii, osteoporoza şi inclusiv îmbătrânirea prematură a celulelor organismului.

Consumul excesiv de acid fosforic favorizează pierdea de masă osoasă deoarece împiedică absorţia calciului în organism.

Citeşte şi: Efectele nocive ale consumului excesiv de băuturi carbogazoase

Un risc crescut de obezitate

Cu cât consumul de băuturi acidulate este mai mare, cu atât creşte semnificativ nivelul de grăsime în jurul ficatului şi a muşchilor scheletici. Acest lucru duce la rezistenţa organismului la insulină şi la apariţia diabetului.

Consumul excesiv de sucuri acidulate conduce la apariţia cariilor dentare, iar acidul citric dăunează smalţului dentar.

Mai mult, consumul moderat de alcool (un pahar pe zi pentru femei şi două pahare pe zi pentru bărbaţi) oferă o oarecare protecţie împotriva degradării oaselor. În schimb, dacă se face exces, poate contribui la pierderea de masă osoasă.

Sodiul şi durerea

O mare parte din băuturile acidulate de pe piaţă conţin şi sodiu, substanţă pe care o găseşti şi în sarea din bucătărie.

Cu cât este mai mare consumul de sare, cu atât elimini mai mult calciu prin urină şi transpiraţie. Dacă ai o dietă cu un aport suficient de calciu, poţi oarecum să suplineşti pierderea provocată de un exces de sare, însă nu este o regulă aplicabilă la toată lumea. Pentru a evita acest pericol, este indicat să consumi cât mai mult mâncarea făcută în casă unde să poţi monitoriza consumul de sare, iar dacă alegi să mânânci un produs din comert să citeşti foarte bine pe eticheta produsului.

Citeşte şi: Sarea de Himalaya are efecte terapeutice

Cofeina

Băuturile carbogazoase conţine şi cofeină. În 2006, Studiul Framingham asupra Osteoporozei a analizat densitatea minerală osoasă (DMO) a unui grup de 1413 de femei şi 1125 de bărbaţi. S-a constatat că un consum zilnic de cola determină un indice DMO semnificativ mai mic în special la femei, care sunt mult mai predispuse decât bărbaţii la pierderea de masă osoasă. Principalul segment scheletic afectat fiind osatura soldurilor.

Cafeina, unul din cele mai consumate droguri

Excesul de cafea afectează de asemenea resorbţia de calciu a organismului. Cu cât doza de cofeină consumă este mai mare cu atât mai mult calciu pierzi prin intermediul urinei.