Stil de viata&dieta / Nutritie »

Vitaminele care n-ar trebui să-ți lipsească din organism

Autor: Simona Stănoi | 11 February, 11:30 | 0 comentarii

În lipsa vitaminelor, organismul nu poate funcționa așa cum trebuie. Singurul aliment care conține necesarul de substanțe nutritive de care corpul tău are nevoie este laptele matern, de aceea, ca adult, este bine să ai un regim alimentar cât mai diversificat și bogat în vitamine.


Vitamina A pentru dinți sănătoși

Cunoscută și sub denumirea de retionol, vitamina a te ajută să menții sănătatea dinților, a oaselor și a ochilor, reducând riscul apariției cataractei. De asemenea, aceasta menține pielea hidratată pentru o perioadă lungă de timp și activează regenerarea celulară. O poți procura din alimente precum sfeccla, ceapa verde, spanacul, morcovii, vinetele, pepenele galben, merele, piersicile, zmeura, peștele sau fasolea verde.

Vitamina B, bună pentru reînnoirea celulară

Vitaminele din complexul B sunt direct răspunzătoare pentru buna funcționare a sistemului nervos și imunitar, ajutând, totodată, la asimilarea substanțelor nutritive. Cele mai importante sunt vitaminele B12 (ajută la oxigenarea sângelui, fiind esențială pentru funcționarea sistemului nervos și o găsești în sardine, ouă, ton, lapte și brânză) și B9 (întărește sistemul imunitar și reînnoiește celulele, fiind de folos în perioada sarcinii deoarece previne apariția malformațiilor congenitale și o poți procura din banane, cartofi, fasole, ardei iute, grâu, nucă, drojdie, sparanghel, citrice, conopidă, sfeclă și mazăre).

Vitamina C reglează tensiunea arterială

Recomandată persoanelor care au probleme cu tensiunea, vitamina C previne fragilizarea vaselor de sânge și este un antioxidant puternic, care contribuie la formarea colagenului. Cel mai ridicat conținut de vitamina C îl au pătrunjelul, măceșele, cătina, ardeiul gras, loboda, varza, portocalele, căpșunile, fructele de pădure, loboda și kiwi, de aceea este recomandat să le incluzi în meniu și să le consumi cât mai des.

 Vitamina D întărește sistemul osos

Vitamina D, considerată a fi una dintre cele mai importante vitamine, ajută la absorbția calciului în organism și la întărirea sistemului osos. Expunerea zilnică la soare cel puțin 10 minute stimulează producerea acestei vitamine în organism. O poți procura din alimente precum ouăle, peștele gras, ciupercile, laptele, soia.

Vitamina E combate anemia

Bună pentru circulația sângelui, vitamina E este un puternic antioxidant și un scut împotriva radicalilor liberi în exces. Menține sănătatea sistemului vascular şi nervos și protejează membranele celulare. Carenţa de vitamina E scade fertilitatea,provoacă anemie și tulburări ale sistemului nervos. O găsești în alimente precum alunele, nucile, semințele crude de floarea soarelui și roșiile.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »