Psiho / Stres »

Tehnici de autocalmare valabile în orice situație

Autor: Ramona Liță | 19 December, 16:10 | 1 comentariu

Dacă te confrunți cu un episod de furie sau stările de anxietate îți dau mari bătăi de cap, iată care sunt cele mai bune tehnici pentru a te calma.


Episoadele de anxietate acționează asupra lobilor frontali precum un scut ce îi împiedică să funcționeze și să reacționeze la ceea ce se întâmplă în jur.

Același lucru se petrece și la nivel cerebral în cazul în care te confrunți cu sentimente puternice precum decepția, abandonul sau de disperare.

Pentru a contracara aceste reacții și a-ți păstra calmul în orice situație apelează la aceste tehnici:

Dușul, modalitate de a te liniști

Concentrează-te pe alte detalii. În cazul în care ceva anume, o situație, un om, un gest sunt pe punctul de a te enerva, îndreaptă-ți atenția către altceva.

Un duș este alegerea perfectă. Te vei relaxa într-o clipă și te vei revigora. Mintea ta va primi semnal că este timpul pentru relaxare, că totul s-a terminat și te afli într-un perimetru sigur.

De obicei dușul este asociat de creier cu senzația de acasă, concentrează-te pe reglarea temperaturii apei, pe mirosul gelului de duș.  Răsfață-ți simțurile, nu te grăbi și vei vedea rezultatul pozitiv imediat.

Obiectul relaxării

Găsește-ți un obiect pe care să îl ai mereu al îndemână, fie că este vorba despre o piatră, fie o bijuterie sau orice altceva care îți place. Acest obiect de împământare cum este denumit de către specialiști, te va ajuta să îți regăsești echilibrul.

Poate fi o minge antistres pe care să o manevrezi în perioadele tensionate.

Află cum să menții un nivel optim de serotonină în corp AICI

Folosește-ți corpul

Când ești pe punctul de a exploda cea mai eficientă metodă de a te detașa este să faci mișcare. Nu te certa, ieși la alergat în schimb. O scurtă plimbare chiar și de 10 minute te va relaxa și binedispune.

Mersul pe bicicletă, înotul sau chiar o oră la sală va contribui favorabil la deblocarea lobilor frontali și te va ajuta să depășești momentul.

Concentrează-te pe respirație

Inspiră cât numeri până al 4, ține respirația cât numeri până la 7 și apoi expiră lent cât numeri până al 8. Această tehnică te va ajuta enorm să te detașezi, să te relaxezi și să conștientizezi faptul că trebuie să îți prețuiești corpul.

Respirația te va ajuta de asemenea să îți oxigenezi creierul mai bine, și în felul acesta lobii frontali se vor debloca mult mai ușor.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Comentarii »
1 Postat de: Oportunitate | 20 December 2017, 00:43
Oportunitate noua pentru anul 2017. Nu trebuie experienta. Asiguram instruire GRATIS la distanta si online. Cerem: cunostinte minime utilizare calculator (word, pdf, email, internet), seriozitate, lucru 2 ore pe zi. Pentru a aplica la oferta, trimiteti mesajul APLIC la adresa de email a departamentului de informatii: [email protected]
Adauga un comentariu »