Stil de viata&dieta / Nutritie »

Șase gustări ”sănătoase” pe care un nutriționist le va tăia imediat din dieta ta

Autor: A.C. | 21 September, 12:05 | 0 comentarii

Multe gustări par sănătoase și nutritive, însă de cele mai multe ori sunt la fel de rele pentru organism precum chipsurile sau băuturile carbogazoase. Iată care sunt cele mai coumune gustări care păr a fi sănătoase, însă adaugă kilograme și sunt evitate de nutriționiști: 


Chipsurile veggie: legumele de pe ambalaj, precum sfecla sau morcovi pot fi înșelătoare și ne pot păcăli că sunt sănătoase. Nutriționiștii ne sfătuiesc să verificăm ingredientele, unde de cele mai multe ori se ascunde făina de cartofi ca ingredient principal și nu legumele. De multe ori, acestea au doar cu 30 de calorii mai putin decât chipsurile normale și mai puține proteine decât aceștia. Dacă dorești beneficile legumeleor, cel mai bine este să le mănânci crude, și nu uscate, provenind dintr-un ambalaj.  

Dulciurilele vegane: pur și simplu pentru că sunt vegane, asta nu înseamnă că acestea sunt și sănătoase. Pentru a înlocui produsele de proveniența animală, acestea au mai mult zahăr, și nu au valori nutritive. Dacă chiar îți dorești o astfel de gustare, optează pentru dulciurile vegane care nu au fost gătite, și sunt preparate din ingrediente nutritive, precum bilele energeizante facute din unt de arahide, ovăz și semințe chia, cu esența de vanilie. Chiar și în această formă, este bine să consumi puține, deoarece au multe calorii.  

Biscuiții fără gluten: aceștia nu sunt cu nimic mai sănătoși decât biscuiții obișnuiți, și au multe calorii și carbohidrați, la fel ca și chipsurile. Dacă dorești o gustare sărată, alege floricelele, care sunt sărace în calorii, peste care adaugă un pic de ulei de măsline și sare.  

Gustările din fructe: dacă cuvântul „fruct” este încorporat, asta nu înseamnă neapărat că este și sănătos. Multe dintre acestea au zaharuri adăugate și conservanți, la fel ca o ciocolata. Pentru numărul de calorii pe care acestea le au, poți mânca un coș întreg de fructe, care vine cu multe beneficii, precum vitamine și minerale esențiale sănătății organismului.  

Nuci și fructe uscate: acestă combinație, este foarte des percepută că o alegere sanatoasă, dar este și foarte densă în calorii și zahăr. Multe branduri adaugă extra zaharuri și oferă porții mult prea mari. Dacă chiar îți dorești această gustare, amestecă tu nuci, migdale sau alune cu fructe uscate și nu mânca mai mult de un pumn din acest amestec.  

Pita chips: datorită faptului că sunt făcuți din lipie uscată, par o variantă mai sănătoasă, însă din punct de vedere nutritiv, sunt la fel de rele ca chipsurile. Doar 10 chipsuri pot avea 130 calorii, 19 grame de carbhidrati, și doar 1 gram de fibre.  
  
  

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »