Actualitate »

S-a lansat o aplicație de second opinion pentru pacienți

Autor: Cristina Mitrea | 30 January, 13:53 | 0 comentarii

Uneori primim un diagnostic, noi sau o persoană apropiată, nu înțelegem prea bine despre ce este vorba și am mai avea nevoie de un medic care să ne dea explicații. Alteori, facem o serie de analize și vrem să ni le interpreteze un medic de încredere. Aplicația Doxtar vine în sprijinul pacienților români, inclusiv al celor din Diaspora, facilitându-le accesul la specialiști de marcă.


Articole similare:

Aplicația s-a lansat astăzi în cadrul unui eveniment la care au luat parte Cătălin Chiș, antreprenor și inițiatorul proiectului, Erik Barna, CEO al companiei Life is Hard, care a implementat aplicația, Dragoș Tudorache, managing partner al clinicii Neuroaxis, parteneră a aplicației, ai cărei medici sunt deja disponibili pentru opinii. Lansarea a fost moderată de project managerul Mario De Mezzo.

Ideea proiectului îi aparține lui Cătălin Chiș, care, în urmă cu 11 ani, a avut o experiență nefericită cu fiul său, în ceea ce privește sănătatea acestuia. Deși copilul a ieșit cu bine din spital în cele din urmă, tatăl lui a fost copleșit de diversele opinii medicale și de termenii dificil de înțeles, iar ceea ce citea pe internet îl speria și mai tare. Așa că a început să se gândească la o modalitate de a-i ajuta pe alți părinți să nu treacă prin ce a trecut el. Așa a apărut, în 2014, Peditel, serviciu de asistență pediatrică telefonică gratuită în regim non-stop din România.

 În 2019, a venit vremea pentru lansarea unei noi platforme digitale, Doxtar, care pune în contact pacienții cu medicii. „România este printre primele țări în ceea ce privește la viteza internetului, dar se situează în coada listei în ceea ce privește serviciile medicale. Motiv pentru care sperăm ca Doxtar să ne ducă un pic mai sus în clasament. Aș vrea să înlocuim Doctor Google cu Doctor Doxtar, astfel încât cei care ajung să fie stresați din cauza unor probleme de sănătate să nu mai stea ore întregi pe internet și să citească, încercând să-și pună singuri diagnosticul, ci să apeleze la opiniile unor specialiști. Doxtar este, de fapt, o a doua opinie medicală”, a declarat Cătălin Chiș.

Timpul de așteptare, costurile mari aferente controlului medical, efortul de a ajunge la un specialist și, de multe ori, neclaritatea asupra diagnosticului primit sunt cele mai mari neplăceri ale pacienților, conform unui studiu recent. „În momentul în care pacientul are deja un prim diagnostic și niște analize făcute, dar nu este sigur sau nu are claritate asupra acestora, poate să intre în Doxtar și să obțină această claritate. Dintre cei 45% dintre pacienții din studiu care simt nevoia unei a doua păreri medicale în 6 luni de la efectuarea controlului, 28% considerau cam vagă informația asupra diagnosticului, 24% resimțeau neîncredere față de acest diagnostic și 14% resimțeau neîncredere în tratamentul prescris. Însă, cu siguranță, sunt și alte motive pentru care pacienții pot alege soluția Doxtar”, a precizat project managerul Mario De Mezzo.

„Vrem să oferim o experiență facilă pentru pacienți, astfel încât aceștia să poată accesa foarte ușor informații. Pacientul  își face cont pe Doxtar și își inserează propriile date personale, care sunt stocate conform cerințelor GDPR și de securitate. Nivelul de securitate în aplicație este unul similar cu cel folosit în aplicațiile bancare, deci punem mare accent pe siguranța datelor. Apoi, pacientul are acces la serviciile din aplicație: vede două iconițe, de medici și de clinici, deci practic poate alege direct medicul sau poate selecta din lista de clinici. Medicii sunt grupați pe specializări și sub fiecare apare numărul de medici care deservesc specializarea respectivă. Pacientul deschide lista de medici și primește informații vizavi de costurile consultației. Aceasta se plătește online, cu cardul, deci e o manieră foarte facilă pentu a accesa un serviciu medical. Pacientul poate comunica într-o căsuță de chat cu medicul și poate atașa documente medicale, trimițând toate informațiile despre un diagnostic care i-a fost pus deja de un alt medic”, a subliniat Erik Barna, CEO-ul companiei care a implementat aplicația. În viitor, Doxtar se va dezvolta, iar pacienții vor putea avea discuții audio și video cu medicii.

Medicii au acces la pacienți care în alte condiții nu ar ajunge la ei în cabinet - un pacient din Iași poate obține o opinie de la un medic din Timișoara, fără să se deplaseze fizic. De asemenea, medicul are control asupra conversației și decide ce informații îi oferă pacientului. 80% din onorariul consultației merge către medic, iar 20% rămâne în Doxtar pentru a acoperi costurile de dezvoltare, mentenanță și marketing. Nu e nevoie de un abonament lunar, de un contract pe termen lung, pacientul accesează aplicația punctual, atunci când are nevoie. Medicii sunt verificați pentru a se constata că sunt activi și că au drept de a profesa, iar în viitor va exista și un sistem de rating al acestora.

„Ne confruntăm cu probleme pe care sperăm ca Doxtar să le rezolve, cum ar fi distanțele dintre medici și pacienți. Doxtar este o evoluție naturală a serviciilor medicale din România, care tinde spre digitalizare și trebuie să elibereze sistemul de stat de presiunea sub care se află acum și să ajute pacientul român să aibă acces la cele mai bune servicii care se găsesc în piață”, a adăugat și Dragoș Tudorache de la clinica Neuroaxis, parteneră Doxtar.

 Aplicația este deja disponibilă în Google Play și va fi disponibilă și în AppStore în câteva zile. Există, de asemenea, și un site dedicat, www.doxtar.ro. Momentan, în aplicație există 20 de medici grupați pe specializări (neurologie, oncologie, diabet etc.), inclusiv medici români care lucrează în străinătate. Până la finalul anului, vor fi adăugate și alte specializări, iar lista de medici se va îmbogăți inclusiv cu specialiști din străinătate. Unul dintre primele module care urmează a fi implementate este traducerea în limba engleză a aplicației, pentru a le da acces inclusiv pacienților din afara țării, care nu sunt români, dar află de un medic bun din România aflat în aplicație.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »