Remedii naturiste / Puterea plantelor »

Remediile care te ajută să scapi de insomnii

Autor: Andreea Tudorică | 20 March, 15:55 | 0 comentarii

Pentru un somn bun şi odihnitor, medicii ne recomandă să dormim între 7 şi 9 ore pe noapte. Se poate, însă, ca din cauza stresului, a orelor prelungite de lucru la birou sau efectiv a gândurilor care te „bântuie“ să nu dormi suficient sau să ai insomnii. Nu da fuga la farmacie! Încearcă mai întâi cateva dintre remediile care te ajută să scapi de insomnii, propuse de noi.


Ţi se poate întâmpla deseori să te prindă ora 6 dimineaţa cu ochii în televizor, în computer sau chiar în tavan, gândindu-te la diverse probleme. Multe dintre remedii s-ar putea să te ajute nu numai să adormi şi să dormi, dar ar putea contribui şi la relaxarea muşchilor.

Remedii care te ajută să scapi de insomnii cu magneziu şi calciu

Ambele sunt vitamine care ar pot ajuta la rezolvarea problemele cu somnul,  iar dacă le iei împreună sunt şi mai eficiente. Specialiştii recomandă să iei câte un supliment cu magneziu şi unul de calciu în fiecare seară, după cină, dar numai în perioada în care nu te odihneşti bine.

Nu ezita să mănânci la cină salată sau rucola, mai ales că ambele verdeţuri pot ameliora chiar şi stările de anxietate, durerile de cap, ale muşchilor şi ale încheturilor de la mâini. Ele sunt un bun calmant. Le poţi înlocui cu un supliment de salată sălbatică, cam 30 de mg înainte să te aşezi în pat.

La rândul lor, băutorii de bere poate că nu sunt străini de efectul de calmare pe care îl poate avea hameiul. Extractul de hamei este folosit încă din cele mai vechi timpuri ca  sedativ uşor pentru anxietate şi insomnie. Poţi lua 30 de mg seara, înainte de culcare.

Remedii care te ajută să scapi de insomnii cu aromaterapie sau melatonină

Cel mai întâlnit remediu oferit de natură care ,,aduce" somnul este lavanda. Şi s-a dovedit că are efect în majoritatea cazurilor.

Este de asemenea o modalitate ieftină, netoxică care să te bage sub pătură şi să ai un somn liniştit. Poţi folosi un spray sau ulei de lavandă.

Cu sprayul poţi impregna perna, iar din ulei poţi folosi câteva picături pe care să le diluezi în puţină apă, deasupra unei surse de foc, aşa cum este lumânarea.

Melatonina este hormonul care controlează somnul, aşa că nu este de mirare că în mod naural induce starea de somnolenţă. Cei mai mulţi specialişti în domneiu spun că dozele mai mici de substanţă sunt eficiente. Mai ales că, cele mari pot cauza toxicitate sau pot creşte riscul de depresie sau de infertilitate. Poţi lua între 3-5 picături după masa de seară.


Citeşte şi:

Scapă de insomnie făcând aerobic

Insomnia, bat-o vina!

Ceaiul verde te vindecă de insomnie


Yoga sau meditaţie

Yoga sau mişcările de stretching (de întindere a muşchilor) te pot linişti atât la nivel psihic, dar şi fizic. Încearcă să faci următorul exerciţiu, chiar şi în pat: aşază-te într-o poziţie relaxată, închide ochii şi timp de 5-10 minute, fii atent doar la respiraţie şi la nimic altceva. Vei observa că eşti mult mai relaxat, iar somnul ar putea să vină mai uşor.

Remedii care te ajută să scapi de insomnii valeriană

Este unul dintre cele mai recomandate leacuri pentru tratarea insomniilor. Mai multe studii efectuate în diverse ţări au demonstrat că valeriana îmbunătăţeşte starea de somn adânc, viteza cu care te ia somnul şi mai multe decât acestea, calitatea lui.

Dar trebuie reţinut faptul că este eficientă doar atunci când este folosită timp îndelungat. Poţi să iei o linguriţă de tinctură de valeriană (diluată în puţină apă) în fiecare seară timp de 6 săptămâni. Atenţie! Nu confunda valeriana de la plafar cu cea de la hipermarket, care este consumată doar în salate.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »