Familia ta / Copii »

Piramida alimentară pentru copii

Autor: E.B. | 13 March, 12:15 | 0 comentarii

În ţara noastră, tot mai mulți copii au probleme cu greutatea. Pentru a preveni obezitatea, dar şi afecţiunile asociate ei, este esenţial ca micuțul tău să urmeze o dietă echilibrată.


Între 7 şi 10 ani, un copil are nevoie de aproximativ 2000 de calorii, care îi vor furniza energia necesară susţinerii creşterii fizice şi intelectuale. Piramida alimentară pentru copii reprezintă exprimarea grafică a recomandărilor nutriționale, a cantităților și a tipurilor de alimente ce trebuie să fie consummate zilnic, pentru o dezvoltare armonioasă.

Cereale, fructe, legume

La baza piramidei alimentelor pentru vârsta 7-10 ani stă grupa de cereale, care furnizează carbohidraţi, vitamine, fibre şi minerale şi este săracă în grăsimi. Sunt indicate 6-11 porţii zilnice. Cerealele şi sortimentele de pâine  vor fi integrale, fără adaos de zahăr. O porţie înseamnă o felie de pâine, o jumătate de cană orez sau de paste, 30 grame de cereale, o clătită mică (fără umplutură).

O altă grupă din baza piramidei este reprezentată de fructe, bogate în vitamine şi minerale, şi fibre, sărace în grăsimi. Sunt recomandate 2-4 porţii zilnice. O porţie este echivalentul unui pahar de suc natural sau al unei căni cu fructe proaspete.

Carne slabă, ouă, nuci

Tot la baza alimentaţiei echilibrate a unui şcolar stau şi legumele, 3-5 porţii zilnice. Excelente surse de fibre, de vitamine şi minerale, sărace în calorii, pot fi consumate la orice masă, crude (de preferat ), fierte sau gătite în abur.

Află mai multe sfaturi pe clickpentrufemei.ro

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »