Stil de viata&dieta / Nutritie »

Obiectiv: scăderea trigliceridelor

Autor: Georgiana Rache | 13 December, 10:00 | 1 comentariu

Grăsimi prezente în sânge, trigliceridele sunt esențiale pentru organism, fiind o sursă importantă de energie. În exces pot fi dăunătoare sănătății, de aceea, dacă ai un nivel crescut al grăsimilor din sânge, este bine să iei măsuri.


Stresul, fumatul, dieta  bogată în grăsimi şi zahăr, precum şi consumul excesiv de alcool sunt principalii factori ai hipertrigliceridemiei. Nivelul acestor grăsimi poate fi scăzut prin adoptarea unui stil de viaţă sănătos, înaintea oricărui tratament medicamentos.

Evită zahărul

Bomboanele, prăjiturile, produsele de patierie, siropurile, băuturile carbogazoase se numără printre alimentele de evitat, deoarece duc la creşterea  trigliceridelor. Zahărul din ceai, cafea şi prăjituri poate fi înlocuit cu un îndulcitor natural, precum stevia. Şi băuturile alcoolice sunt de vină pentru creşterea trigliceridelor, de aceea ai grijă să nu le consumi în exces. Astfel, nu este bine să bei mai mult de jumătate de pahar de vin pe zi  în cazul femeilor şi un pahar în cazul bărbaţilor.

Sunt indicate alimentele care conțin acizi graşi Omega-3

Grăsimile animale, care se găsesc în carnea grasă, unt, mezeluri, lactate grase, duc şi ele la hipertrigliceridemie. Le poţi înlocui cu grăsimi sănătoase, precum acizii graşi Omega-3, care se găsesc în peştele gras (sardine, hering, somon, ton, macrou) şi fructe oleaginoase, nu mai mult de 30 g pe zi). Sunt indicate 3-4 porţii de peşte gras pe săptămână.

Orezul şi pastele din făină albă cresc nivelului trigliceridelor, fiind de evitat. În locul lor poţi mânca orez brun şi paste din cereale integrale.

Consumă fibre

Legumele şi fructele sunt sursă importantă de fibre, care previn depunerile de grăsimi pe vasele de sânge şi contribuie la echilibrarea trigliceridelor.

Mănâncă morcovi, dovlecei, fasole, condimente precum cimbrul, oregano, piper, mere, pere, portocale, prune.

Mişcarea e importantă

În afară de dieta echilibrată, foarte importantă este şi mişcarea zilnică. Sunt recomandate cel puţin 30 de minute de exerciţii de intensitate moderată. Mai multe studii au arătat că sportul, practicat cu regularitate, duce la scăderea nivelului de trigliceride cu până la 22%  şi a nivelului de colesterol  cu până la12%. O altă măsură care se impune este renunţarea la fumat.

Care sunt valorile normale

Nivelul trigliceridelor se măsoară prin analize de sânge. Acestea se fac pe stomacul gol, după un repaus alimentar de 12 ore.

Valori normale: < 150 mg/dl

Valori crescute la limită: 150 – 199 mg/dl

Valori crescute: 200 – 499 mg/dl

Creştere severă: ≥ 500 mg/dl

INFO

Nivelul crescut al trigliceridelor este asociat cu obezitatea, unele boli endocrine şi renale, cât şi cu administrarea unor medicamente (diuretice, corticosteroizi, interferon, betablocante).

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Comentarii »
1 Postat de: Maia | 13 December 2016, 10:52
Oferta anului: bani acasa. Cautam urgent operatori pe internet. Lucrati acasa la dvs, la calculator, in timpul liber. Asiguram instruire gratuita si de cea mai buna calitate. Trebuie sa aveti varsta de 18 ani si cunostinte minime de navigare pe internet. Cereti acum detalii la adresa de emaila unuia dintre coordonatorii echipei noastre: [email protected]
Adauga un comentariu »