Stil de viata&dieta / Nutritie »

Micul dejun delicios cu ovăz care te ajută să slăbești

Autor: A.C. | 19 February, 08:35 | 0 comentarii

Dacă vrei să consumi un mic dejun delicios care să te ajute să slăbești, această rețetă de terci de ovăz este perfectă pentru tine.


Ai nevoie de:

jumătate de cană de fulgi de ovăz

jumătate de banană

2 linguri de unt de arahide/migdale nesărat și neîndulcit

jumătate de cană de lapte de migdale

1 linguriță de nuci la alegere

Mod de preparare

Adaugă într-un recipient unutul de arahide și laptele de migdale și amestecă bine. Adaugă apoi ovăzul și banana. Transferă totul într-un borcan și lasă la frigider peste noapte. A două zi, consumă altăuri de nuci.

De ce să mănânci ovăz în fiecare zi

Bogat nutrițional

Ovăzul, folosit înainte, mai mult pentru hrana cabalinelor, a fost introdus treptat și în alimentația oamenilor. Este considerat un aliment care le are aproape pe toate, adică are proteine, carbohidrați cu absorbție lentă din fibre, numeroase vitamine și minerale.

Întărește sistemul imunitar

Unele alimente, precum secara, ovăzul dar și anumite tipuri de ciuperci conțin o substanță numită beta-glucan. El este un polizaharid (o moleculă mai mare care reunește mai multe molecule de zahăr). Acesta ar fi, potrivit unor oameni de știință, un bun stimulent al sistemului de apărare a organismului, ferindu-te de răceli. Se spune că ar fi un remediu împotriva cancerului și de asemenea, că previne stresul. Momentan nu există prea multe date care să confirme aceste teorii.

Ovăzul, aliat contra constipației

Constipația, dacă nu este o problemă care s-a cronicizat, poate fi tratată și prin dietă. Astfel că dacă vei consuma alimente bogate în fibre, spre exemplu, ovăz, dar și legume și fructe ai putea să o combați. De altfel, produsele organice pe bază de ovăz ajută la absorbția nutrimenților în intestinul subtire.

Conținutul în fibre

O cană cu fulgi ori tărâțe de ovăz preparată cu apă conține circa 4 g de fibre, iar jumătate dintre ele sunt insolubile, prevenind constipația, menționează cei de la livestrong.com. Din acest gramaj, 2 grame au în componență fibre solubile care micșorează nivelul de colesterol LDL. Pentru a nu da din una în alta, este important să nu mărești brusc cantitatea de fibre ingerate sau dacă faci asta să bei și mai multă apă (cel puțin opt pahare cu apă pe zi) decât faci de obicei. Dacă faci invers în loc să scapi de constipație ți-o faci „prietenă“.

De asemenea, până ce corpul nu se va obișnui cu o alimentație foarte bogată în fibre, te poți balona, poate apărea și diareea. Pentru a nu ți se întâmpla acest lucru nu depăși un aport de 50% de fibre pe zi. Dacă totuși treci peste acest nivel, este posibil ca fibrele să interfereze cu absorbția de calciu, magneziu, fier și zinc, creându-se un dezechilibru al mineralelor din organism.

Dacă ai probleme cu colesterolul „rău“ adică cel de tip LDL poți consuma în fiecare zi fulgi de ovăz. Acesta este bun și pentru sănătatea sistemul cardiovascular, iar dacă îl vei consuma împreună cu o dietă slabă în grăsimi saturate se spune că previne riscul de apariție a bolilor de inimă.  

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »