Stil de viata&dieta / Nutritie »

Laxative naturale pentru un tranzit bun

Autor: Ramona Liță | 27 July, 08:00 | 0 comentarii

Pentru sănătatea întregului organism buna funcționare a sistemului digestiv este foarte importantă. Tu știi care sunt laxativele naturale care îți susțin tranzitul?


Atât constipația cât și balonarea sunt două probleme ale sistemului digestiv care îți pot da peste cap echilibrul metabolic.

Dacă și tu te confrunți cu aceste probleme, află că acum le poți ține sub control folosind remedii din natură, acestea îți sunt zilnic la îndemână însă probabil că nu știai că au efect laxativ.

Semințele de chia ajută la golirea intestinelor

O sursă bogată de acizi grași de tipul Omega -3 cu proprietăți laxative, care dacă după ce le-ai consumat consumi suficientă apă acestea se înmoaie, capătă o textură gelatinoasă care îți va facilita tranzitul intestinal și cu ajutorul cărora vei uita de constipația și de balonare.

Pentru buna funcționare a tranzitului este indicat să ai un aport de fibre solubile suficient.

Astfel că poți alege să consumi aceste semințe de chia sub formă de budincă, rețeta fiind extrem d ușor de preparat. Tot ce trebuie să faci este să adaugi peste semințe, lapte integral până se acoperă și să aștepți apoi să se umfle, sau le poți adăuga în salate, în smoothie-uri în sucuri sau în laptele cu cereale de la micul dejun.

De același efect se bucură merele și oțetul de mere. Nu degeaba se spune că un măr pe zi ține doctorul la distanță. Important este să consumi un măr pe zi la aceiași oră. În timp ce oțetul de mere te va ajuta să ții bacteriile la distanță.

Prunele, sursă bună de fibre

Indiferent că le consumi pe cele uscate sau în starea lor naturală acestea te vor ajuta să ții contipația la distanță. Cercetătorii au ajuns la concluzia dacă alegi să consumi 6 prune deshidratate acestea vor dubla mișcările intestinale și în felul acesta vor îmbunătăți tranzitul.

Adaugă-le în dieta ta, hidratează-te corespunzător și păstrează un jurnal pentru a ține evidența corectă a stării de funcționare a sistemului tău digestiv.

Află care sunt cele mai bune alimente pentru a preveni constipația AICI

Stafidele combat balonarea



Conțin o doză excelentă de fibre și de magneziu benefice pentru buna funcționare a tranzitului. Indiferent de culoarea lor, acestea vor ține nivelul glicemiei în valori normale și le poți consuma simple sau pe post de gustare între mese mai ales atunci când simți că ești obosit.

Lactatele bogate în probiotice

Și aici ne referim bineînțeles la produse precum kefirul, faimoasele murături, iaurtul, toate conțin enzime digestive, bacterii bune ce previn constipația și reglează tranzitul.

Nu trebuie evitată nici cafeaua, mai ales cea neagră fără zahăr și fără lapte. Acidul clorogenic din compoziția ei reprezintă unul din laxativele naturale pe care natura ți le-a dăruit din cele mai vechi timpuri.

Salata, doza ta de sănătate

În special cea în care predomină legumele cu frunze de culoare închisă, deoarece conțin fibre solubile, insolubile și magneziu. Acesta din urmă fiind responsabil cu menținerea mucoasei intestinale hidratate, condiție necesară pentru un tranzit bun.

Poți să le consumi sub formă de smoothie și poți chiar să adaugi și aloe vera, mai ales că aceasta conține enzime, vitamine, minerale și electroliți care stimulează tranzitul și mențin sănătatea florei intestinale.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »