Sanatatea ta / Ce te doare »

La ce pericole te expune statul la calculator

Autor: Ramona Liță | 31 October, 14:00 | 1 comentariu

Statul foarte mult la calculator poate avea efecte negative asupra sănătății coloanei tale vertebrale, în special asupra zonei cervicale.


Din păcate statul în fața calculatorului mai mult de 30 de minute poate avea repercusiuni asupra spatelui tău.
Astfel că, numărul cazurilor de hernie de disc cervicală sunt în creștere, tot mai multe persoane acuzând dureri atât la nivel cervical cât și lombar.
 
Atunci când stai la birou, nu te mai concentrezi asupra poziției coloanei vertebrale și ai tendința să adopți poziții vicioase precum aplecatul foarte mult spre calculator ce atrage o curbură anormală a coloanei și favorizează totodată și apariția problemelor la nivel ocular. Lipsa mișcării la cel puțin 30 de minute de stat pe scaun este un alt factor ce contribuie la tasarea vertebrelor.
 

Nu orice durere cervicală înseamnă prezența unei hernii

Medicul chirurg turc Cenk Ermol, specialist în neurochirurgie al Grupului International de Spitale Medical Park din Turcia, afirmă faptul că durerile cervicale apar mai ales la persoanele cu un volum mare de muncă mai ales în fața calculatorului, însă totodată afirmă și faptul că nu orice durere la nivel cervical este cauzată de hernierea unui disc din zona respectivă.

În principiu, durerile cervicale apar în urma unor cauze mecanice sau a unor afecțiuni ale coloanei vertebrale. Poziția incorectă menținută pe tot parcursul zilei favorizează apariția contracturilor musculare ce adesea provoacă dureri de spate în zona în care musculatura devine tensionată.

Durerea poate radia spre baț

Durerile cervicale se pot adesea extinde spre braț sau mână, putând fi resimțită chiar senzația de amorțire datorită compresiei unui nerv. În cazul herniei de disc la nivel cervical mișcările gâtului devin extrem de dureroase, datorită musculaturii contractate în permanență, astfel făcându-și simțită prezența rigiditate musculară, denumită în termeni medicali spasm muscular.

Contracturara musculaturii contribuie la intensificarea durerilor resimțite mai ales la nivel cervical, în această fază fiind recomandate masajele terapeutice, folosirea unguentelor cu efect analgezic și antiinflamator, exercițiile de kinetoterapie și relaxare musculară.
 

Apariția slăbiciunii la nivelul brațelor sau a mâinilor

Dacă deja s-a ajuns la comprimarea unui nerv și a început hernierea unui disc vertebral cervical, presiunea exercitată asupra rădăcinii nervoase va contribui la apariția durerii, amorțirea brațului, a mâinii și totodată la senzația de slăbiciune a acestora.
 
Nu trebuie evitat sportul niciodată. Mișcarea pune sângele în mișcare, contribuie la eliminarea tensiunilor musculare și la reașezarea cartilajelor osoase.
 
Astfel, este recomandat ca la 30 de minute de stat pe scaun sau în fața calculatorului să te ridici și să faci câțiva pași pentru a-ți destinde atât musculatura cât și creierul.
 
În cazul în care resimți dureri la nivelul spatelui nu exita să apelezi la un medic specialist, pentru a putea trata din timp problema și pentru a evita agravarea situației.
Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Comentarii »
1 Postat de: Ruxandra | 01 November 2017, 16:21
Doamne ferește. Numai prostii
Adauga un comentariu »