Remedii naturiste / Puterea plantelor »

De ce ar trebui să incluzi quinoa în dieta ta

Autor: Raluca Cocris | 12 February, 11:47 | 0 comentarii

Știai că acest aliment datează încă de acum trei sau patru sute de ani, pe când populația incașilor a descoperit că poate fi utilizat în scop alimentar? Între timp, s-au descoperit pentru quinoa proprietăți și beneficii multiple.


Quinoa este considerată, de fapt, “aurul incașilor”, deoarece aceștia credeau că, dacă o consumă beneficiază de o rezistență crescută în luptă? The Quinoa Corporation supranumește quinoa supercereala viitorului. Iată ce beneficii aduce această cereală pentru sănătate!

Cele mai importante proprietăți ale quinoa

Quinoa este una dintre cele mai bogate proteine pe care o putem mânca. Este o proteină completă care conține toți cei nouă aminoacizi esențiali.

Quinoa conține de două ori mai multe fibre alimentare decât multe alte cereale. Fibrele sunt cunoscute pentru efectul de diminuare a simptomelor constipației. Însă, acestea ajută și la prevenirea bolilor cardiace, reducând presiunea sângelui, și a diabetului. De asemenea, fibrele scad colesterolul “rău” și nivelul de glucoză din sânge, și aduc beneficii în caz de hemoroizi. Mai mult decât atât, fibrele contribuie la pierderea în greutate, deoarece îți ia mai mult timp să mesteci un aliment bogat în fibre, iar senzația de sațietate se produce mai repede.

Această cereală conține lisină, un compus esențial pentru creșterea și refacerea țesuturilor.

Quinoa este bogată în vitamina B12, riboflavină, care îmbunătățește metabolismul energetic al celulelor creierului și mușchilor și este cunoscută pentru rolul activ în producerea de energie celulară.

Sursă prețioasă de fier. Acest mineral care se găsește din abundență în quinoa menține sănătatea celulelor roșii din sânge. Fierul transportă oxigenul de la o celulă la alta și furnizează oxigen mușchilor, pentru ca aceștia să se poată contracta. De asemenea, fierul crește activitatea creierului, cunoscându-se faptul că, la creier, ajunge aproximativ 20% din oxigenul din sânge.

Nu are gluten. Consumul de quinoa este recomandat în caz de boală celiacă (intoleranța la gluten) sau pentru menținerea în stare bună a intestinelor, deoarece planta nu conține gluten. În plus, nivelul de prolamine, proteine din familia glutenului, este foarte scăzut.

Are o valoare nutritivă excepțională. Quinoa este una dintre acela plante rare, care au o compoziție echilibrată de aminoacizi. Poate fi, deci, consumată ca atare, fără a fi asociată cu legume. Unul dintre secretele valorii deosebite nutriționale constă în germenul (embrionul protejat în sămânță) acestei cereale. Germenii au întotdeauna o concentrație mai mare de nutrimenți, iar la quinoa aceștia reprezintă 30% din greutatea bobului. Când spui quinoa, spui o sursă bună de mangan, fier, cupru, magneziu, fosfor, zinc, calciu și sodiu, dar și vitamine și acizi grași polinesaturați sănătoși.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »