Stil de viata&dieta / Diete »

Cum ții dieta curcubeu: culorile îți pot controla pofta de mâncare

Autor: R.C. | 08 March, 12:37 | 0 comentarii

Cunoscută drept dieta-curcubeu, regimul bazat pe alimente colorate nu este tocmai o cură de slăbire, ci mai degrabă un regim pe viață, care asigură un stil de trai sănătos. Te ajută să scazi vreo două-trei kilograme, în aproximativ două săptămâni, dar mai important este că îți reglează carențele de substanțe nutritive în corp.


Ca să ții dieta-curcubeu, umple-ți frigiderul și cămara cu fructe și legume colorate în roșu, portocaliu, galben, alb, violet și verde.

Culoarea alimentelor are un anumit impact asupra psihicului și fizicului uman, iar de asta s-au convins oamenii de știință, care au descoperit că pigmenții alimentelor au puteri binefăcătoare diferite pentru organism.

Roșu - ține inima sănătoasă

Știai că unele boli pot fi tratate doar prin consumul anumitor alimente? De pildă, pentru protecția inimii trebuie să mănânci fructe și legume roșii, cum sunt cireșele, zmeura, căpșunile, merele, ardeiul gras, ceapa roșie, măceșele, rodiile, sfecla și, desigur, roșiile.

Pigmentul lor provine de la licopen, un antioxidant puternic, care întărește mușchii inimii și previne coagularea sângelui și ateroscleroza.

Galbenul și portocaliul – pentru o vedere mai bună

Vrei să ai ochi sănătoși și o piele fermă? Consumă alimente colorate în galben și portocaliu, pentru că în compoziție au betacaroten, un precursor al vitaminei A, care contribuie la îmbunătățirea vederii și stimulează nivelul de colagen din piele, menținându-i elasticitatea.

Alege dovleacul, morcovul, portocalele, lămâile, porumbul, pepenele galben, piersicile, caisele, mango, mandarinele, toate sunt surse bogate în betacaroten, supranumit și vitamina pielii și a ochilor.

Verdele combate anemia

Fructele și legumele colorate în verde sunt surse excelente de clorofilă, fibre, calciu și vitamine, și sunt ideale dacă vrei să urmezi o dietă de detoxificare a organismului. În plus, alimentele verzi au o proprietate importantă pentru sănătate: sunt antianemice.

Consumă broccoli, spanac, varză, fasole verde, salată, dovlecei, avocado, kiwi, mere, struguri verzi, varză de Bruxelles, mazăre și ruccola.

Alimentele albe scad riscul de AVC

Conopida, ciupercile, usturoiul, cartofii albi, ceapa, țelina, prazul, andivele sunt bogate în fibre, proteine, acid folic, vitamine și minerale, care mențin sănătatea inimii, reglează tensiunea și colesterolul din sânge și scad riscul de accidente vasculare.

Alimente indigo – pentru imunitate forte

Fructele și legumele închise la culoare conțin resveratrol, o substanță antioxidantă cu efect intens asupra sistemului imunitar și celular.

De asemenea, consumul de alimente cu pigment indigo și albastru, cum sunt strugurii, murele, afinele, prunele, coacăzele, smochinele, vinetele, ajută la prevenirea și reducerea inflamațiilor.

Cum influențează culorile apetitul

Pofta de mâncare poate fi afectată de tandemul gust-miros, însă poate fi influențată la fel de bine și de aspect. Astfel, la nivel psihic, culoarea roșie stimulează apetitul și dă o stare plăcută de energie.

Aproape același efect este dat și de portocaliu. Galbenul, pe de altă parte, oferă o senzație de saturație, iar violet calmează simțurile, chiar și când vine vorba despre pofta de mâncare. Verdele din farfurie induce stare de relaxare și de sațietate.

Culoarea: indiciu pentru cantitatea de zahăr

Formele și nuanțele diferite pe care le au fructele și legumele îți indică și cantitatea de glucide conținută. În general, alimentele de culoare deschisă, în alb și galben, cum ar fi grepfrut, lămâie, pepene galben, andive, praz, varză, conopidă, sunt slab calorice.

Acestea au aproximativ 5 g de zahăr la 100 g de fruct sau legumă. Cele cu conținut mediu în zahăr și calorii, în general de culori mai intense, de portocaliu și nuanțe de roșu, au aproximativ 10 g de zahăr la 100 g de produs. Alimentele cu mult zahăr, până la 20 g la 100 g de fruct sau legumă, au culoare mai închisă, de exemplu dude, mure, sfeclă, struguri.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »