Psiho / Tulburari de somn »

Cum scapi de insomnie în sarcină

Autor: Cristina Mitrea | 07 November, 10:45 | 0 comentarii

Insomnia în timpul sarcinii poate fi experimentată din cauza schimbărilor hormonale, a stresului sau anxietății, a unui stil de viață sedentar sau a alimentației nepotrivite. Durerile de spate, grețurile și nevoia de a urina sunt alte motive pentru care o femeie însărcinată nu reușește să doarmă. Ce e de făcut?


Relaxarea este cheia

Stresul e una dintre cele mai frecvente cauze ale insomniei printre femeile însărcinate. Specialiștii recomandă ca, atunci când gravida nu poate dormi din cauza grijilor, e nevoie ca, pe timpul zilei, să și le exprime, discutând cu partenerul și eventual cu alte persoane apropiate. De folos în diminuarea stresului, precum și pentru îmbunătățirea mobilității, ar putea fi și câteva exerciții de yoga.

Alcoolul și băuturile cu cofeină - eliminate!

Medicii recomandă ca alcoolul și cafeaua sau alte băuturi cu cofeină să fie eliminate pe timpul sarcinii, pentru siguranța gravidei și a fătului. Scoaterea acestora din dietă va ajuta și în privința insomniilor, prin reducerea agitației. Un consum de băuturi sănătoase de-a lungul zilei, precum apa și smoothie-urile, nu doar că va blinda corpul cu antioxidanți, ci va contribui și la obținerea unui somn liniștit pe timpul nopții.

Dormitul la ore fixe e esențial

Deși uneori apar diverse lucruri de făcut seara, o femeie însărcinată ar trebui să țină cont că somnul în cantitate suficientă este unul dintre cele mai importante lucruri pentru ea și dezvoltarea fătului. Mersul la culcare la ore fixe, chiar dacă în primele seri se va dovedi mai dificil, ajută la reglarea somnului și la obținerea relaxării și a refacerii corpului.

Ceaiuri de plante - da, condimente - nu

Mușețelul și menta sunt două dintre ceaiurile cu efect calmant, care pot fi băute în apropiere de ora culcării. De asemenea, e bine ca gravida să nu mănânce nimic condimentat la masa de seară pentru a avea un somn odihnitor și neîntrerupt.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »