Sanatatea ta / Analize medicale »

Cum să previi diabetul zaharat! Micile schimbări care te ajută să nu te îmbolnăvești

Autor: A.C. | 29 August, 14:05 | 0 comentarii

Dacă suferi de prediabet, este important să știi un lucru: nu înseamnă neapărat că acesta se va transforma în diabet zaharat. Cu ajutorul câtorva schimbări în viața de zi cu zi, și a medicamentor, această condiție poate fi chiar tratată. 


În ziua de astăzi, diabetul a devenit o epidemie, iar cei ce suferă de această boală au o șansă de trei ori mai mare sa facă un atac de cord. În Statele Unite, diabetul este de asemenea principala cauză a orbirii adulților, a insuficienței renale și a amputărilor unui membru în cazuri extreme. 

Diabetul apare atunci când în sânge există prea multă glucoză sau zahăr. Prediabetul inseamnă că există un nivel de zahăr în sânge care este mai mare decât în mod normal, dar nu suficient de ridicat pentru a fi considerat diabet. Diabetul poate fi clasificat în două tipuri:   

Diabetul de tip1, în care organismul nu produce îndeajuns de multă insulină moment în care se ajunge la injecții zilnice. Acest tip nu are legătură cu prediabetul și/ sau obezitate.

Diabetul de tip 2, în care celulele din corp sunt rezistente la insulină, și este în cele mai multe cazuri cauzat de obezitate sau de un stil de viață nesănătos. Acest tip este cel legat de prediabet, și poate fi prevenit prin câteva schimbări simple. 

Primul pas pentru a-l preveni este să faci analize ample, iar cu cât mai devreme faci acest lucru cu atât va fi mai ușor să previi diabetul. Pe de altă parte, s-a demonstrat clinic că cei ce suferă de prediabet și care participă la un program structurat de schimbare a stilului de viață pot reduce drastic riscul de a dezvolta diabet zaharat de tipul 2, cu 58% sau chiar mai mult. Modificări ale stilului de viată includ consumul de alimente mai sănătoase, creșterea activitătii fizice și scăderea stresului. Cheia succesului este integrarea acestor schimbări în viața de zi cu zi, mai degrabă decât  să ții o dietă drastică ocazională, sau să mergi la un curs intensiv de sport din când în când. 

Dacă suferi de prediabet, este indicat să discuți cu oameni care suferă de aceeași afecțiune, pentru a face parte dintr-un comunitate care să te susțină și să te înțeleagă. De asemenea, încearcă să ții un jurnal cu toate alimentele pe care le consumi, și arată-le unui doctor specializat, pentru a te asigură că nu îți asumi niciun risc când vine vorba de produsele alimentare. Exercițiile fizice sunt extrem de importante, dar asta nu înseamnă neapărat că trebuie să îți faci un abonament la sală! Dacă folosești transportul în comun, încearcă să cobori cu o stație înainte și să o iei pe jos, iar dacă mergi cu mașina, parchează cât mai departe de intrarea în clădire.  

Aceste câteva mici schimbări te vor ajuta să duci un stil de viață mai sănătos și să scazi considerabil riscul de a face diabet.  

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »