Stil de viata&dieta / Nutritie »

Cum prevenim cancerul prin alimentație: ”Mişcarea, hidratarea, odihna joacă un rol important”

Autor: A.C. | 11 February, 08:35 | 0 comentarii

Consumul de alimente integrale, limitarea proteinelor şi a alcoolului, creşterea sensibilităţii la insulină, activitatea fizică sunt intervenţii minore asupra modului de viaţă care pot întări imunitatea organismului astfel încât să reziste cancerului.  Insulina este hormonul-cheie care ajută la păstrarea al energiei provenită din alimente.


"Ea creşte când mâncăm. Tot când mâncăm, glicogenul se regenerează, iar când este privat de alimente, organismul îşi foloseşte depozitele de glicogen hepatic şi muscular, însă după maximum 12 ore, în absenţa ingerării altor alimente, aceste depozite se consumă şi organismul trece la consumarea progresivă a ţesutului adipos existent în organism. Astfel corpul începe să ardă grăsimi şi apare scăderea în greutate, factor de protecţie împotriva apariţiei cancerului", spune medicul Lygia Alexandrescu.

Mişcarea zilnică scade şi ea riscul de cancer prin menţinerea unui nivel scăzut al insulinei şi prin inducerea apoptozei celulelor bolnave.c Curcuminul, ingredientul activ din turmeric poate fi un ingredient important în lupta cu inflamaţia generatoare de celule tumorale.

Medicul nutriționist susţine că esenţiale în lupta cu cancerul sunt: limitarea aportului de grăsimi, zahăr şi sodiu; consumarea moderată a suplimentelor de minerale, vitamine şi antioxidanţi în mod regulat; consumarea fructelor şi legumelor în formă cât mai proaspătă şi a cerealelor într-o formă integrală - aceste alimente conţin antioxidanţi, enzime şi fibre alimentare care ajută la scăderea nivelului colesterolului sanguin şi menţin sănătatea colonului; alegerea peştelui ca o sursă de proteine de natură superioară - peştele conţine acizi graşi esenţiali omega 3, substanţe cu mare putere antioxidantă şi anti-inflamatorie; hidratarea corespunzătoare a organismului cu 30 ml de apă/kg corp/zi; apa este esenţială pentru sănătatea la nivelul pielii, musculaturii, circulaţiei sanguine.

"Limitarea sau excluderea alcoolului, evitarea staţionării în câmp electromagnetic sau expunerea la Bisfenol A (rezultat din încălzirea alimentelor în recipienţi de plastic) sunt alte câteva intervenţii care pot preveni modificările celulare. Prepararea cărnii direct pe flacăra generată de cărbuni este corelată cu apariţia celulelor tumorale, din cauza acrilamidei, substanţă extrem de toxică.

Pe scurt, alimentaţia, mişcarea, hidratarea, odihnă joacă un rol important în strategia unui individ care a decis să rămână cât mai mult sănătos şi să prevină, atât cât îi stă în putinţă atacul radicalilor liberi, inflamaţia şi alţi factori care duc la apariţia celulelor canceroase", explică preşedintele Societăţii Române de Educaţie Nutriţională, conform Agerpres.

De asemenea, importante sunt şi evitarea fluctuaţiilor de greutate corporală, alegerea zarzavaturilor bogate în clorofilă în detrimentul legumelor rădăcinoase, optarea pentru consumul de fructe proaspete sau sucuri de fructe proaspăt stoarse cu toată pulpa fibroasă, în locul sucurilor ambalate, care sunt bogate în zahăr sau îndulcitori artificiali /aditivi alimentari.

"Cancerul reprezintă o problemă majoră de sănătate publică pe plan mondial şi de aceea pe 4 februarie, de Ziua Mondială de Luptă împotriva Cancerului se oferă oportunitatea de a aduce această patologie în atenţia publicului, pentru a conştientiza faptul că există eforturi continue şi preocupări în întreaga lume, în sensul prevenirii, depistării precoce şi a tratării acestuia.

Statisticile sunt dure. 9,6 milioane de persoane dispar anual răpuse de cancer. Cancerul este a doua boală din lume este cauzatoare de deces. 70% din decese se petrec în ţările slab şi mediu dezvoltate. 3,7 milioane de vieţi ar putea fi salvate prin programe de evaluare şi screening. Costul economic total al luptei cu cancerul este estimat la peste 1 trilion de dolari", a mai spus Lygia Alexandrescu. 

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »