Familia ta / Sarcina »

Cum îți pregătești corpul înainte de sarcină

Autor: Raluca Cocris | 21 February, 14:10 | 0 comentarii

Înainte să rămână însărcinată, o femeie nu trebuie să omită etapa pregătirii corpului pentru susținerea sarcinii.


Multe femei amână acest moment, de a deveni mame, din varii motive, justificate. Au nevoie de siguranță financiară, au nevoie să găsească partenerul potrivit, își doresc să își îndeplinească anumite dorințe, să atingă țeluri profesionale. Totul este firesc și frumos, dar nu trebuie să uităm că șansele de a concepe un copil scad odată cu înaintarea în vârstă. Dacă te gândești să îți întemeiezi o familie în viitorul nu foarte îndepărtat, urmează de îndată acești pași!

Alege cu grijă metoda contraceptivă

În caz că nu știai, multe femei apelează la metode de contracepție, indicate de medic, nu doar pentru a preveni o sarcină nedorită. Produsele care au la bază concentrații de hormoni pot regla tulburări care provoacă fibroame, endometrioză, adenomioză, chisturi și multe altele.

Problema este că hormonii de natură sintetică nu rezolvă și dereglările hormonale care ne afectează în perioada menstruației sau care influențează negativ fertilitatea. Cu cât renunți mai repede la metoda de contracepție utilizată și abordezi altfel activitatea hormonală, cu atât recuperezi mai mult timp. Mai precis, lași timp sistemului endocrin să se refacă și să funcționeze la capacitate maximă. Discută cu medicul ginecolog intențiile tale, pentru ca împreună să puteți stabili un plan legat de pregătirea pentru sarcină.

Monitorizează menstruația și sindromul premenstrual

Imediat ce renunți la metoda de contracepție, instalează-ți aplicații care să te ajute să monitorizezi durata ciclului menstrual. Este foarte important să știi dacă menstruația vine la 28 de zile, mai devreme sau mai târziu. Astfel, vei avea un control mai mare asupra perioadei de ovulație, când șansele de a rămâne însărcinată sunt optime. Simptomele care anunță instalarea menstruației sunt și ele esențiale pentru pregătirea corpului în vederea sarcinii. Contorizând fiecare semn transmis de corp în perioada critică a lunii, poți afla ce carențe nutriționale și hormonale poți regla. Medicul îți va recomanda tratamente care îmbunătățesc echilibrul dintre estrogen și progesteron.

Mizează pe produse naturale

Cu ceva timp înainte să rămâi însărcinată, începe să limitezi consumul de produse nesănătoase. Înlocuiește alimente care au în componență aditivi, E-uri și alte substanțe chimice cu produse care protejează sănătatea hormonală. Renunță la produsele care conțin triclosan, de exemplu. Acesta se găsește în produse de igienă a mâinilor, chiar și în pasta de dinți. Substanța aceasta a dovedit că scade șansele de fertilitate atât la femei, cât și la bărbați.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »