Stil de viata&dieta / Nutritie »

Ce să mănânci pentru a-ți păstra sănătatea ochilor

Autor: Cristina Mitrea | 19 March, 10:26 | 0 comentarii

O vedere sănătoasă începe cu mâncarea din farfurie. Acizii omega 3, luteina, zincul, vitaminele C și E pot da o mână de ajutor în scăderea riscului de cataractă și degenerescență maculară.


Articole similare:

Deși e greu să le găsim pe toată perioada anului, căpșunile sunt utile în prevenirea cataractei, datorită conținutului de vitamina C, care scade riscul de apariție a acestei afecțiuni. Alături de ele în combaterea cataractei luptă și alte legume și fructe bogate în vitamina C precum ardeiul gras, broccoli, citricele și pepenele roșu.

Acizii grași omega 3 ajută la înlăturarea senzației de uscăciune oculară. Îi găsești în somon sau alți pești grași (sardine, hering, macrou), în nuci și semințe (alune, fistic, migdae), care conțin în plus și vitamina E sau în semințele de chia. Somonul, sardinele și macroul sunt și surse bogate de vitamina D, care protejează împotriva degenerescenței maculare.

Ceaiul verde este o sursă importantă de antioxidanți, fiind util în scăderea riscului de cataractă și degenerescență maculară. Catehinele din ceaiul verde sunt responsabile de efectul antioxidant și antiinflamator. Alte alimente bogate în catehine sunt vinul roșu, ciocolata neagră, merele și fructele de pădure. Ceaiul negru conține și el catehine, dar într-o proporție mai mică decât cel verde.

Legumele cu frunze verzi sunt și ele de folos în păstrarea sănătății oculare. Kale conține luteină și zeaxantină, care protejează țesutul ocular de neplăcerile produse de soare. Alte surse sunt spanacul, broccoli, guliile, kiwi, mangoul și portocalele.

Sigur că nu doar ceea ce mâncăm ne ajută să ne prelungim sănătatea oculară. Evitarea fumatului, purtarea ochelarilor de soare cu protecție UV și păstrarea unei distanțe potrivite față de ecranul computerului sau al telefonului ajută, de asemenea, la menținerea sănătății ochiului.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »