Stil de viata&dieta / Nutritie »

Ce să faci ca să slăbești sănătos! Mitul mâncatului puțin și des, distrus

Autor: A.C. | 05 October, 11:30 | 0 comentarii

În lumea nutriției există o abordare convențională potrivit căreia cu cât frecvența meselor este mai mare cu atât sunt arse mai eficient caloriile, iar poftele pot fi ținute în frâu mai ușor.


Astfel, noțiunea celor șase sau mai multe “mini-mese” pe zi, suficiente pentru că organismul să aibă energie până la următoarea îmbucătura, a fost recomandată drept o abordare dietetică mai eficientă pentru slăbit în comparație cu împărțirea hranei în trei mese mai generoase. însă, știință evoluează și aduce răspunsuri care nu mai sunt atât de radicale, după cum notează CNN.

“În urmă cu câțiva ani, cu toții credeam că este nevoie de mai multe mese pe zi pentru că metabolismul să fie alimentat… Că focul trebuie hrănit, iar cuptorul trebuie să ardă continuu. însă acea teorie este relativă, iar noi cercetări demonstrează că metabolismul nu încetinește dacă nu se mănâncă de mai multe ori pe zi”, a declarat Martha McKittrick, dietetician din New York City, cu o experiență de peste 20 de ani în consultanță în domeniul slăbirii.

Un studiu în care au fost implicați aproape 2.700 de femei și bărbați a descoperit că persoanele care au mâncat de cel puțîn șase ori pe zi au ingerat mai puține calorii, au făcut alegeri alimentare mai sănătoase și au avut un indice de masă corporală mai mic în comparație cu cele care au mâncat de mai puțîn de patru ori în 24 de ore. Cercetarea a arătat de asemenea că o creștere a frecvenței meselor are efecte pozitive asupra nivelelor colesterolului și insulinei. Însă, deși mai multe mese pe zi pot ajută la preîntâmpinarea fluctuațiilor mari ale nivelului glicemiei, la reducerea senzației de foame și la prevenirea consumului impulsiv de alimente pe parcursul zilei, alte cercetări sugerează că mâncatul des ar putea să nu fie cea mai bună soluție.

“În anii ’80, a mânca des și puțin era considerat un mod optim pentru pierderea din greutate… însă cercetările realizate pe oameni nu susțin acest lucru”, a spus David Levitsky, profesor de nutriție și psihologie la Universitatea Cornell, care a studiat frecvența meselor și efectele acestui obicei asupra consumului de calorii.

“Se credea că dacă se mănâncă mai des cantitatea de energie stocată ar scădea și ar fi arse mai multe calorii. Însă, experimente controlate efectuate pe oameni au demonstrat că un consum de 12 porții mai mici pe zi în loc de patru mai mari, având același număr de calorii, nu prezintă niciun avantaj din punct de vedere al metabolismului”, a explicat acesta.

Și alți experți sunt de acord cu acest lucru. “Frecvența meselor nu afectează rată metabolică și astfel nu are nici un efect direct asupra pierderii din greutate”, a declarat Carla Wolper, dietetician și consultant în nutriție în cadrul organizației ColumbiaDoctors, cu o experiență de 25 de ani la Centrul de Cercetare în Domeniul Obezității din New York. Unele studii promovează chiar ideea că a mânca de mai puțin de trei ori pe zi ar fi o abordare mai bună în ceea ce privește controlul numărului de calorii. Potrivit unei cercetări, persoanele care au sărit peste micul-dejun au ingerat cu 400 de calorii mai puțin pe parcursul unei zile în comparație cu cele care nu au sărit peste prima masă.

“Dacă numărul meselor scade, aportul total al caloriilor este și el redus”, a adăugat Levitsky, autorul principal al cercetării. “Oamenii cred că dacă sar peste micul-dejun vor ajunge să mănânce mai mult mai târziu… însă acest lucru nu se întâmplă. Aportul crește, dar nu atât de mult astfel încât să se egaleze cantitatea peste care s-a sărit”, a mai spus el.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »