Familia ta / Sarcina »

Ce mănânci în sarcină! Nutrienții de care ai nevoie

Autor: A.C. | 08 October, 11:25 | 0 comentarii

În perioada de sarcină, devine foarte important ce şi cât mănânci, mai ales că din etapa intrauterine se creează preferinţele culinare ale celui mic.


Dacă vei mânca mai des şi mai puţin, vei evita arsurile de stomac, greața, tulburările digestive, îngrăşarea. Oricât de ocupată ai fi, de dragul celui mic, păstrează 3 mese principale și 2 gustări în timpul cărora te deconectezi de treburile obișnuite. Găteşte şi renunţă la fast-food, la prăjeli, la felurile de mâncare cumpărate de-a gata, pentru că este posibil să nu fie preparată foarte bine carnea sau să conţină ouă crude, în care se pot ascunde bacterii ca Salmonella, care-ţi poate cauza toxiinfecţie alimentară. 

Categorii de nutrienți necesari în sarcina:

– Alimente hidro-carbonate ( baza majorității meselor ): pâine, orez, ovăz, porumb, grâu, paște făinoase, mei, secară, legume bogate în amidon (cartoful). Acestea furnizează proteine,fibre,energie,vitamine și săruri minerale. 

– Lactatele: lapte, brânză, iaurt,unt. Acestea oferă calciu, proteine, vitamina A (produsele din lapte integral), zinc, iod și magneziu. 

– Carne și produse din carne, peste, alternative, nuci, fasole. Ne dau proteine, vitamina A, vitaminele complexului B, fibre (nuci și fasole), fier și zinc. 

– Fructe și legume oferă organismului vitamina A și C, acid folic, potasiu, fier și fibre. Ideal ar fi să folosiți cât mai puține grăsimi, pentru a avea astfel grijă de sănătatea ta și a copilului. Lista alimentelor sănătoase este însă foarte lungă. Încearcă să aflii cât mai multe și să le și consumi. 

De asemenea, să nu crezi că dacă iei suplimente vitaminice corpul tău primește tot ce are nevoie. Este foarte important să ai o alimentație sănătoasă.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »