Remedii naturiste / Problemele tale »

Ce e de făcut dacă ai mâncat prea mult?

Autor: Cristina Mitrea | 13 March, 13:14 | 0 comentarii

În primul rând, medicii recomandă să facem o plimbare ușoară. În al doilea rând, să bem apă. Există, însă, și alte remedii care să ne scape de arsuri, balonare și senzația de greutate în stomac.


Anghinare

Pentru că normalizează tranzitul intestinal, menține concentrația normală a grăsimilor la nivelul ficatului și concentrația normală de acid uric în sânge, anghinarea e recomandată în recuperarea de după o masă prea bogată. Peste 1 lingură de plantă mărunțită se toarnă 250 ml de apă fierbinte. După 15 minute, se strecoară și se bea.

Fenicul

Stimulent al digestiei, anticolitic și cu proprietăți antispastice, feniculul se recomandă în caz de balonare și spasme intestinale. Pentru a scăpa de disconfortul abdominal, prepară o infuzie dintr-o lingură cu plantă la 250 ml de apă fierbinte. Lasă feniculul la infuzat un sfert de oră, apoi strecoară și bea ceaiul. Atenție! Remediul este contraindicat femeilor însărcinate și persoanelor cu intoleranță la fenicul.

Mentă

Antiseptică, antispastică și detoxifiantă, menta e utilă în durerile de stomac provocate de supraalimentare. Menta susține digestia, elimină spasmele gastrointestinale și ajută la eliminarea gazelor din intestine. Pune 250 ml de apă clocotită peste 1 linguriță de mentă uscată și lasă la infuzat timp de 10 minute. Bea 1-2 căni de ceai de-a lungul zilei.

Lemn-dulce

Antispastic, emolient și antiinflamator, lemnul-dulce protejează mucoasa gastrică, reduce arsurile și accelerează tranzitul intestinal. Toarnă 250 ml de apă fierbinte peste 2 lingurițe de pulbere de lemn-dulce și lasă la infuzat 15 minute. Se beau 3 căni de ceai pe zi, cu o jumătate de oră înainte de mesele principale, pentru a preveni indigestia sau se bea 1 cană la o oră după o masă copioasă.

Atenție! Dacă ai dureri gastrice severe, care nu cedează și sunt însoțite de vărsături sau dacă indigestia te ține mai mult de 2 săptămâni, e indicat să mergi la medic.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »