Sanatatea ta / Ce te doare »

Care este bioritmul organelor interne

Autor: Raisa Cristea | 27 April, 14:15 | 1 comentariu

Organismul nostru are un ritm după care trebuie să funcţioneze, ceea ce înseamnă că există un moment ideal pentru fiecare activitate, de la ora de trezire până la mersul la culcare. Îți spunem în rândurile de mai jos care este bioritmul organelor interne!


Care este bioritmul organelor interne: dimineaţa creşte riscul de atac cerebral

Probabilitatea de a suferi un infarct sau un de atac cerebral este mai crescut dimineaţa, mai ales că în jurul orei 6:45 se înregistrează o creştere a tensiunii arteriale. Însă cel mai înalt nivel al tensiunii se înregistrează în jurul orei 21:00.

Dimineaţa, între orele 6.00 şi 11:00 secreţia de cortizol, hormonul stresului, este crescută, ceea ce ne poate face mai agitaţi.

Un studiu al cercetătorilor de la Clinica Cleveland, SUA, arată că în jurul orei 09.00 oamenii sunt mai des afectaţi de migrene. Studiile mai arată că riscul apariţiei acestora creşte din nou în intervalul orar 20.00-04.00.

Durerile provocate de artrită sunt mai severe între orele 8:00 şi 11:00, pentru că factorii preinflamatori înregistrează creşteri pe parcursul nopţii. Rinichii sunt la capacitate maximă între orele 17:00 şi 19:00, de aceea te vei simţi plin de energie dacă aceştia sunt sănătoşi.

Care este bioritmul organelor interne: arsurile gastrice apar seara

În jurul orei 15:00 oamenii au cea mai crescută capacitate de reacţie. Simptomele celor care suferă de eczeme şi psoriazis sunt mai intense între 15:00 şi 17:00.

De asemenea, episoadele de febră sunt mai dese după amiaza, din cauza tendinţei naturale de creştere a temperaturii corporale în acest interval.

Arsurile gastrice şi fac mai des apariţia în jurul orei 19:00, pentru că stomacul produce mai mult acid. O senzaţie acută de foame poate să apară în jurul orei 20:00, pentru că organismul se pregăteşte de odihnă.

Care este bioritmul organelor interne: ora ideală de culcare, 22.00

Melatonina, hormonul care reglează ceasul intern al organismului şi care este de ajutor persoanelor care suferă de insomnie, este secretată  între orele 21:00 şi 7:30.

De aceea, este bine să ne culcăm în jurul orei 22:00. Secreţia de melatonină atinge apogeul între 2:00 şi 4:00, interval în care avem parte de somnul cel mai profund.

Între 7:00 şi 9:00 sistemul digestiv are activitatea maximă, de aceea este ora potrivită pentru micul dejun, care trebuie să fie cea mai importantă masă a zilei. Între 1:00 şi 3:00  ficatul eliberează cantităţi mari de glucoza în sânge. În intervalul orar 4:00 – 6:00 nivelul de glucoză din sânge este cel mai ridicat.

În ceea ce priveşte trezitul de dimineaţă, este cel mai bine să aibă loc odată cu răsăritul soarelui.

Care este bioritmul organelor intern: factori care tulbură ritmul circadian

Ritmul circadian poate fi tulburat de schimbarea fusului orar, de exemplu în urma unei călătorii în Asia sau în Statele Unite ale Americii. Tulburări mai pot apărea şi la persoanele care suferă de insomnie.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Comentarii »
1 Postat de: Dorina | 27 April 2016, 14:46
Castig rapid si demonstrat! Pot sa-ti arat imediat cum poti sa-ti rotunjesti veniturile, cu o activitate deosebit de simpla. Pachetul de instructiuni este pregatit si te asteapta sa le aplici. Aceasta este o oferta speciala, exclusiv pentru cei hotarati si seriosi! Cereti acum mai multe detalii la email: [email protected]
Adauga un comentariu »