Stil de viata&dieta / Nutritie »

Bananele previn bolile de rinichi și protejează stomacul

Autor: Cristina Mitrea | 03 December, 10:39 | 0 comentarii

Potasiu, vitamina C, fibre - câte lucruri bune pentru sănătate nu se ascund sub coaja unei banane! Poate că mănânci banane exclusiv pentru gustul și parfumul lor, dar aceste fructe au și multiple beneficii pentru sănătate.


Previn bolile de rinichi

Alimentele cu mult potasiu sunt utile împotriva pietrelor la rinichi. Bananele, bogate și ele în potasiu, pot reduce cu 40% riscul de a dezvolta boli de rinichi, arată un studiu recent. Persoanele care au mult calciu în urină riscă să dezvolte pietre la rinichi, de aceea, creșterea aportului de potasiu e necesară pentru a diminua calciul excretat prin urină.

Îmbunătățesc sănătatea cardiovasculară

Colesterolul mărit este o cauză a aterosclerozei, dar fitosterolii din banane scad nivelul de colesterol și mențin sănătatea vaselor de sânge. Bogate în potasiu, dar cu un conținut mic de sare, bananele mențin tensiunea arterială stabilă, ba chiar unele persoane au constatat că un consum regulat de banane le scade tensiunea.

Protejează stomacul

E bine ca persoanele care au suferit de ulcer să mănânce câte o banană în fiecare zi, pentru că acest fruct conține o enzimă care secretă mucus și protejează stomacul. De asemenea, pectina existentă în banane echilibrează sistemul digestiv și ajută la înlăturarea durerilor de stomac.

Cresc nivelul de energie

Vitaminele A, C, B6 și mineralele din componența bananelor (potasiu, riboflavină, fier etc) reprezintă o sursă importantă de energie. Deoarece bananele conțin carbohidrați, ele oferă energie pe loc, fără riscul depozitelor de grăsime. Prezența vitaminei B6 ajută la păstrarea calmului și la menținerea balanței hormonale, reducând și riscul de anemie. În plus, aceste fructe conțin dopamină, o substanță care ne face mai fericiți.

Sunt utile în tratamentul diabetului de tip 2

Fructele tropicale care conțin amidon ar putea fi utile în diabet. Bananele verzi conțin o cantitate mai mare de fibre și de amidon decât cele foarte coapte. Pot fi consumate de diabetici după masă pentru a regla nivelul glicemiei, dar e indicat ca aceștia să nu mănânce mai mult de o banană pe zi, din cauza nivelului mare de carbohidrați.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »