Sanatatea ta / Ce te doare »

Așa îmbunătățești sănătatea inimii! Mizează pe dietă și mișcare

Autor: Raluca Cocris | 13 February, 10:59 | 0 comentarii

Când vine vorba de sănătate, pe lista cu priorități ar trebui să fie orice formă de mișcare. Prin sport, pui sângele în mișcare și îți menții inima sănătoasă și puternică.


Un sistem cardiac ce funcționează la capacitate optimă înseamnă, în sens larg, energie, forță fizică și psihică, exact ceea ce ai nevoie ca să obții un sentiment de satisfacție deplină.

Adoptă o dietă echilibrată

Ai auzit acest lucru de multe ori, suntem siguri. Se vorbește mult despre dieta sănătoasă, pentru că, într-adevăr, o siluetă de invidiat și o sănătate bună se mențin dacă adopți principii alimentare echilibrate din punct de vedere nutrițional. Probabil că ai înțeles până acum și că este, practic, imposibil să reduci depozitele de grăsime din anumite locuri executând mișcări țintite. Mai exact, nu este chiar așa de ușor cum se crede, să arzi grăsimea abdominală cu un număr de serii de abdomene. Aceste exerciții vor "topi" excesul de grăsime în aceeași cantitate ca și la nivelul picioarelor, brațelor și chiar al feței, nu doar din jurul taliei.

Îți propunem un exercițiu de imaginație. Abdomenul tău tonifiat este format din mușchi grei, care, ipotetic, sunt precum pietrele acoperite de apă (grăsime corporală) într-o cadă. Scopul este să ridicăm la suprafață pietrele. Aici avem două cai: fie să muncim mai mult și să înmulțim pietrele-mușchii, pentru a obține o formațiune musculară superioară suprafeței de apă, fie scoatem apa din cadă – “topim” grăsimea, adoptând o dietă light, bazată pe multe legume și fructe. A doua metodă mi se pare mai eficientă și benefică pe termen lung, deoarece scapi de depozitele de grăsime, care se adună și în jurul inimii, făcând-o vulnerabilă.

Crește rezistența fizică

Mușchii abdominali, dacă e să ne raportăm tot la ei, au nevoie de rezistență pentru a se dezvolta. Funcția principală a mușchilor abdominali este să ajute la flexarea coloanei vertebrale, altfel spus, e ca și cum te aștepți să ți se tonifieze brațele și umerii dacă ridici brațele în aer de nenumărate ori. Când simți că poți, că ești pregătit, e bine să mărești intensitatea exercițiilor. Altfel, mișcările nu mai au efectul scontat. Așa cum mărești greutățile ganterelor, ca să faci masă musculară, așa este indicat să crești și intensitatea exercițiilor tip cardio.

Data viitoare, nu evita antrenamentele Cross Fit! Acestea cuprind gamă foarte largă și variată de exerciții cu greutăți, de gimnastică, de alergare, tip sprint și sunt gândite special pentru a-ți testa limitele. Printre beneficiile acestui tip de antrenament se numără faptul că măreștI rezistența cardiovasculară. Pe perioada antrenamentului, bătăiele inimii rămân alerte, iar acest lucru duce la îmbunătățirea rezistenței cardiace.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »