Stil de viata&dieta / Nutritie »

Alimentele sănătoase pot fi dăunătoare?

Autor: Simona Stănoi | 04 October, 11:15 | 1 comentariu

Da, alimentele sănătoase pot deveni dăunătoare dacă le consumi în mod greșit, adică în cantități și combinații nepotrivite. Pentru a te putea bucura din plin de proprietățile lor benefice, este bine să știi cum să le introduci în alimentație.


Nucile și miejii de semințe

Cu un conținut ridicat de fibre, grăsimi sănătoase, proteine și vitamine, fructele oleaginoase și miejii de semințe sunt două variante extrem de sănătoase, de aceea trebuie să facă parte din dieta ta zilnică. Consumate în exces, ele îți pot face rău, deoarece au o valoare energetică mare, fapt care va determina formarea depozitelor adipoase. Nu depăși cantitatea zilnic recomandată de 10-20 g.

Au mai multe proprietăți crude

În cazul semințelor și fructelor oleaginoase trebuie reținut că acestea este indicat să fie consumate în stare crudă, nu prăjite. Majoritatea semințelor conțin lectină, o proteină care poate irita intestinele, acid fitic, care îngreunează absorbția mineralelor (în special a calciului, zincului și fierului), și grăsimi polisaturate, care îngrașă. Pentru a le spori calitățile nutritive, nucile și migdalele se lasă la hidratat peste noapte, într-un vas cu apă.

Fructele uscate, de evitat

Potrivit nutriționiștilor, fructele uscate trebuie consumate în cantități mici. De ce? De exemplu, o cană de afine uscate are 70 de grame de fructoză, spre deosebire de o cană de afine proaspete care conține doar 4 grame de fructoză. Excesul de fructoză este rapid transformat de ficat în trigliceride, ceea ce duce la acumularea kilogramelor nedorite. Deși pot fi o sursă bună de potasiu, fier si de fibre, fructele uscate nu asigură organismului cantitatea de apă și de calorii de care acesta are nevoie.

Cerealele din bolul de la micul dejun

Cerealele reprezintă cel mai popular mic dejun, însă cele rafinate trebuie evitate, deoarece conțin adaos de vitamine și minerale obținute pe cale industrială, puțin folositoare pentru organism, deoarece acesta nu le poate asimila în totalitate.Alege-le în schimb pe cele integrale, organice și fără adaos de zahăr sau coloranți. Un mic dejun compus din cereale poate fi sănătos dacă optezi pentru fulgii de grâu, de ovăz, psyllium sau hrișcă.

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Comentarii »
1 Postat de: Larisa | 04 October 2018, 13:37
Oferta excelenta pentru anul 2018. Nu trebuie experienta. Asiguram instruire GRATIS la distanta si online. Cerem: cunostinte minime utilizare calculator (word, pdf, email, internet), seriozitate, lucru 2 ore pe zi. Pentru a aplica la oferta, trimiteti mesajul APLIC dupa ce ne contactati pe pagina facebook: https://www.facebook.com/larisa.buse.98

Adauga un comentariu »