Remedii naturiste / Puterea plantelor »

Acest ceai îți stimulează memoria și inteligența

Autor: Ramona Liță | 28 September, 10:00 | 0 comentarii

Timpul de afară ne face să ne îndreptăm atenția asupra licorilor calde din plante. Dacă vrei ca în timp ce servești o ceașcă de ceai să îți stimulezi și memoria, iată care este ca mai bună alegere.


Cea mai bună modalitate prin care să ai grijă de sănătatea ta este să ai o dietă echilibrată prin intermediul căreia să îi furnizezi organismului toată gama de nutrimenți și antioxidanți necesari bunei funcționări.

Un ceai plin de antioxidanți este modalitatea cea mai simplă de a întări sistemul imunitar, de a te răsfăța și în același timp de a stimula capacitatea de memorare a creierului dar și pentru a spori vigilența.

Ce sunt antioxidanții

O categorie de vitamine, ingrediente nutritive care susține bunul demers al organismului uman, îl protejează de acțiunea nocivă a radicalilor liberi ce tind a afecta evoluția celulelor, și în același timp te ajută să te bucuri un timp îndelungat de o memorie excelentă deoarece încetinește procesul de îmbătrânire cerebrală.

Antioxidanții cei mai cunoscuți sunt vitaminele C, E, acidul lipoic sau carotenii, aceaștia având un rol extrem de funcțional în organismul uman.

Chiar dacă și organismul uman are proprii săi antioxidanți ce îi produce, în timp cantitatea lor scade deoarece organismul îmbătrânește, motiv pentru care este indicat ca pe tot parcursul vieții să ai o alimentație corespunzătoare, echilibrată și sănătoasă.

Astfel te vei bucura de starea de bine timp îndelungat.

Un deficit de antioxidanți în organism poate duce la apariția anumitor afecțiuni cronice printre care maladia Alzheimer, cataractă, diabet, infertilitate, infecții ale tractului respirator și nu numai dar și boli cardiovasculare.

Cu cât va fi mai mare cantitatea de antioxidanți pe care i-o vei furniza corpului tău cu atât mai redus va fi stresul oxidativ la nivel celular, altfel spus, vei contribui la combaterea îmbătrânirii premature și îți vei consolida sistemul imunitar.

Află care sunt plantele indicate pentru o memorie bună AICI

De unde luăm antioxidanții

Sursele cele mai bune din punctul de vedere al conținutului de antioxidanți sunt fructele mai ales fructele de pădure, strugurii, kiwi, ananas, banane, curmale, smochine, stafide, citrice atât fructele cât și legumele verzi, roșiile, morcovii, varză, legumele crucifere mai ales broccoli, fructele oleaginoase în special nucile dar și fasolea, mazărea, pepenele galben sau ceaiul verde. De asemenea se recomandă un  consum frecvent de carne de pește și produse lactate mai ales sana și chefir.

Trebuie să ții cont de un aspect extrem de important și anume că nu cantitatea de antioxidanți din alimentația ta contează ci cât de diversificați sunt și modul în care aceștia interacționează pentru a-ți proteja organismul la nivel celular.

Motiv pentru care trebuie să ai o alimentație diversificată și rațională.

Ceaiul care stimulează gândirea

Tot ce trebui să faci este să prepari un mix de plante compus din: 2 linguri de măceșe zdrobite, 2 linguri de fructe de cătină,1 linguriță din traista-ciobanului, 1 linguriță de mătase de porumb și bineînțeles 1 litru de apă.

Pune apa la fiert, iar când aceasta clocotește adaugă măceșele zdrobite. Lasă la fiert timp de 5 minute, dupa care se adaugă fructele de cătină. Se îndepărtează apoi vasul de pe foc și se adaugă traista-ciobanului și mătasea de porumb. Lasă la infuzat pentru 10 minute, dupa care se strecoară și se consumă.
 

Loading...
Comenteaza Tipareste Trimite pe: Yahoo! Messenger
Adauga un comentariu »