Salate, multe fructe, zile însorite numai bune pentru mişcare. Odată cu venirea verii avem toate ingredientele necesare pentru un stil de viaţă echilibrat. De ce mai avem nevoie? De un plan! Iată ce ne sfătuieşte nutriţionistul Elena Casapu.

1. Planifică-ţi mesele din timp

Asigură-te că ai în bucătărie multe fructe şi legume, carne slabă şi produse făinoase, precum paste integrale şi orez integral, pentru o masă bogată în nutrienţi. Planifică-ţi meniul pentru masa de seară pe parcursul zilei, astfel încât să nu fii nevoit să comanzi mâncare deja preparată atunci când ajungi acasă.

2. Mănâncă diversificat

Cheia unei alimentaţii echilibrate e varietatea. Încearcă să consumi până la 30 de alimente diferite în fiecare zi, asigurându-te că aduci culoare alimentaţiei prin multe fructe şi legume. Consumul lor îţi asigură vitamine şi antioxidanţi protectori.

3. Consumă alimente bogate în fibre

Fibrele contribuie la un control mai bun asupra greutăţii corporale. Consumă fulgi de ovăz, pâine cu seminţe, orz şi legume precum fasole gătită, năut şi linte.

4. Atenţie la grăsimi!

Redu cantitatea de grăsimi din alimentaţie, bucurându-te mai mult de fructe şi iaurt degresat. Este important să citeşti de fiecare dată etichetele produselor pentru a le selecta pe cele cu un conţinut redus de grăsimi. Consumă peşte precum ton sau sardine de două ori pe săptămână, pentru a obţine grăsimi Omega-3 protectoare.

5. Revigorează-te

Alimentele bogate în fier sunt importante! Consumă fructe cu cereale integrale pentru a creşte cantitatea de fier necesară. Alege carnea slabă şi include în meniul săptămânal 2-3 mese care conţin carne roşie.

6. 10.000 de paşi în fiecare zi

Beneficiile mişcării sunt extraordinare pentru sănătate. Pentru persoanele mai tinere, recomand exerciţii cu o intensitate mai ridicată – planifică cel puţin 2 sesiuni în fiecare săptămână. Treptat, va trebui să creşti complexitatea şi numărul de exerciţii şi nu uita să alergi 30 de minute pe zi!

7. Ia masa în familie

Atunci când iei masa în familie, ai un control mai bun asupra meniului propriu, bucurându-te, totodată, şi de câteva momente de bucurie şi relaxare alături de cei dragi.

"Începe-ţi dimineaţa cu un zâmbet"

Hrana şi mişcarea sunt foarte importante pentru a avea un stil de viaţă echilibrat, însă şi gândirea pozitivă face parte din plan. Încearcă să te gândeşti în fiecare dimineaţă la trei lucruri care te fac să zâmbeşti pentru a începe ziua în mod pozitiv. Schimbările graduale în alimentaţie şi în stilul de viaţă sunt importante pentru întreaga familie!