Dieta bogată în orz, ovăz, grâu şi secară întăreşte sistemul imunitar, stimulează formarea de globule roşii, întreţine sănătatea creierului şi ne scapă, în prag de vară, de kilogramele în plus. Specialiştii site-ului www.everydiet.org ne spun care sunt cerealele pe care trebuie să le integrăm în meniul de zi cu zi.

LUNI - Orez

Boabele de orez echilibrează funcţiile organismului, sunt eficiente în cazul congestiilor, al retenţiei de apă în ţesuturi datorate dereglărilor circulatorii, al hipertensiunii, dar şi în cazul unor afecţiuni renale.

MARŢI - Orz

Orzul contribuie la întărirea ligamentelor, a ţesuturilor conexe şi discurilor intervertebrale. Calmează stările inflamatorii ale mucoasei tractului digestiv. Orzul hrăneşte atât muşchii cât şi nervii, datorită conţinutului bogat de zahăr şi vitamina B1.

MIERCURI - Mei

Rolul meiului în alimentaţie este de a întări organismul în urma dezechilibrelor cauzate de stres sau alimentaţie nesănătoasă. Meiul conţine şi fluor, util în prevenirea cariilor dentare.

JOI - Secară

Pâinea cu secară sau alimentele amestecate cu aceste cereale sunt bogate în potasiu şi sunt foarte benefice ficatului, întăresc inima, plămânii şi membrele.

VINERI - Ovăz

Ovăzul este ideal pentru reglarea colesterolului, pentru inimă şi circulaţia sângelui în organism dar şi pentru prevenirea aterosclerozei.

SÂMBĂTĂ - Porumb

Prin conţinutul său ridicat de zahăr, porumbul este cereala cea mai activă în metabolismul muscular, dar se foloseşte şi în dietele celor alergici la gluten.

DUMINICĂ - Grâu

Grâul hrăneşte organismul uman prin conţinutul său bogat de vitamine, dintre care cele mai importante sunt vitaminele B6 şi B12, esenţiale pentru buna funcţionare a creierului.