Un stil de viaţă sănătos implică o alimentaţie sănătoasă, echilibrată, la care se adaugă exerciţiile fizice. Împreună rezultă o echipă îmbatabilă împotriva kilogramelor în plus, dar şi împotriva factorilor dăunători externi.

Pentru a mânca sănătos este nevoie doar să respecţi câţiva paşi simpli oferiti de diete-sanatoase.ro care vă vor ajută la îmbunătăţirea sănătăţii, dar şi la pierderea kilogramelor în plus.

Sfaturi pentru a mânca sănătos

1. Bea 2 pahare de apă înainte de masă

Hidratarea este esenţială pentru un stil de viaţă sănătos. Apa purifică şi detoxifică organismul conferindu-i saţietate. Două pahare de apă înainte de micul dejun pregătesc organimsul pentru ingerarea alimentelor şi se evită obezitatea. Acest procedeu se poate repeta înainte de orice masă sau gustare.

2. Daca vrei sa ai o alimentatie sanatoasa, Începe să consumi fructe

Cheia unei diete sănătoase constă în consumul constant de fructe şi legume. Recomandat este ca gustările dintre mese să fie fructe sau legume deoarece acestea dau organismului vitamine, fibre şi minerale esenţiale pentru întărirea sistemului imunitar şi revigorarea organismului. În plus, ele facilitează digestia şi pot ajuat la pierderea kilogramelor în plus.

3. Mănâncă încet

Potrivit unui studiu realizat de Spitalul General Laiko din Atena s-a demonstrat că dacă mănânci încet se secretă anumiţi hormoni care conferă senzaţia de saţietate corpului. În schimb, dacă mănânci repede aceşti hormoni nu se eliberează şi vor accentua senzaţia de foame crescând astfel riscul de îngrăşare.

4. Optează pentru alimentele organice

Efectele benefice ale nutrienţilor din toate produsele sunt aceleaşi, însă produsele organice au un mare avantaj, acela de a fi mai puţin contaminate de pesticide, după un studiu realizat de Universitatea Stanford. În plus, proprietăţile sale organoleptice, adică mirosul şi gustul sunt mai bune datorită metodelor de cultivare mai puţin invazive. Acesta este şi motivul pentru care preţul lor este ceva mai mare decât al celorlalte.

5. Încearcă să consumi cantităţi mai mari de fibre din mai multe surse

Fibrele hrănesc, echilibrează şi curăţă organismul. Sunt recomandate aproximativ 25 grame de fibră pe zi, cantitate cam greu de obţinut doar cu un fruct sau cu o salată pe zi. Din acest motiv este foarte important să combini şi să consumi diferite alimente bogate în fibre, ca: cerealele, fructele, legumele, paste integrale etc.

6. Cină uşoară

Peste noapte, digestia este mai lentă şi organimsul consumă mai puţină energie. O cină bogată peste noapte formează depozite sub formă de grăsime, şi astfel “şansele de îngrăşare” sunt foarte mari. O cină indicată pentru a nu “câştiga” kilograme în plus poate fi constituită de o supă degresată, însoţită de un ou fiert, peşte sau de două felii de brânză. Încercaţi să nu depăşiţi 500 de calorii la cină.

7. Înainte de culcare, ia o băutură uşoară

Studiile indică faptul că somnul ajută la prevenirea creşterii în greutate. Prin urmare, pentru un somn liniştit şi odihnitor bea o cană de ceai de tei sau de muşeţel, sau chiar o cană de lapte cald cu o lingură de cacao pură care te va ajută să dormi mai bine.

Şi cum orice schimbare începe din interior, este indicată autodisciplina prin care se elimină tabieturile alimentare nesănătoase.