Îţi mai aduci aminte de perioadele când puteai adormi imediat, iar somnul era unul liniştitor şi profund? Acum, somnul tău este mai degrabă unul superficial, iar când te trezeşti dimineaţa simţi că abia te-ai odihnit, deşi ai respectat regula celor opt ore de somn. În cele ce urmează, îţi vom prezenta câţiva factori care îţi afectează somnul!

Animalele de companie

Ştiai că animalele de companie pot fi cauza tulburărilor de somn? Potrivit unui studiu, 53% dintre persoanele care dorm împreună cu animalul de companie au probleme cu somnul. Astfel, recomandat este ca pisica sau câinele tău să doarmă într-o cameră separată sau în culcuşul său. Animăluţul tău îşi va primi porţia de joacă de dimineaţă.

Gadgeturile

Renunţă să mai stai înainte de a adormi cu ochii în ecranul telefonului sau cel al tabletei, precum şi al televizorului din camera de odihnă. Încearcă, în schimb, să citeşti o carte sau o revistă pentru a-ţi relaxa mintea.

Mâncarea condimentată

Alimentele pe care le consumi la cină îţi pot afecta calitatea somnului, precum şi ora la care serveşti ultima masă a zilei. Totodată, evită să consumi feluri de mâncare mult prea condimentate dacă vrei să adormi repede şi să te trezeşti odihnit, pentru că acestea se digeră mai greu.

Prea multă lumină

Lumina naturală este excelentă dimineaţa, având capacitatea de a te trezi fără prea mare efort. În schimb, camera în care dormi trebuie să fie întunecoasă, pentru a-i induce corpului starea de somn.

Medicamentele

Vitaminele, în special, sau medicamentele care conţin vitaminele B6 sau B12 îţi vor alunga cu siguranţă somnul dacă le iei seara, au arătat mai multe studii în domeniu.

Hormonii

Activitatea hormonală poate duce la tulburări ale somnului. Dacă acest lucru devine un obicei, o baie caldă aromată şi un pahar de lapte cald cu miere te-ar putea ajuta să adormi mai repede.

Alcoolul

Poate că acest lucru ţi se pare şocant, având în vedere că majoritatea oamenilor cred că alcoolul ar avea efecte sedative. Aşadar, deşi iniţial te va adormi, vei începe să te trezeşti în câteva ore, când corpul tău va începe să digere alcoolul, iar organismul va avea nevoie de hidratare.