O alimentaţie sănătoasă nu înseamnă doar o grijă mai mare pentru produsele pe care le consumăm, ci şi felul în care le combinăm. Iată care sunt regulile de asociere a alimentelor.

Nu combinaţi alimente bogate în carbohidraţi (pâine, orez, cartofi) cu alimente acide (lămâi, portocale, grepfruit, roşii etc.). Fructele acide produc fermentaţie şi împiedică digestia carbohidraţilor prin distrugerea enzimelor.

Nu asociaţi alimente bogate în proteine (nuci, carne, ouă, brânză) cu alimente concentrate în carbohidraţi (pâine, cereale, cartofi, fructe dulci).

Două grupe de alimente bogate în proteine nu au voie să fie la aceeaşi masă: nuci şi carne, ouă şi carne, brânză şi nuci, brânză şi ouă, carne şi lapte, ouă şi lapte, nuci şi lapte. Asta deoarece digestia se desfăşoară cu dificultate pentru că fiecare proteină necesită un anumit timp şi tip de digestie.

Nu asociaţi grăsimi (smântână, unt, ulei) cu proteine (carne, ouă, brânză, nuci). Grăsimile inhibă secreţia de suc gastric necesar pentru digestia proteinelor.

Fructele şi legumele acide (portocale, lămâi, ananas, roşii) trebuie să stea departe de proteine (carne, lapte, ouă, brânză, nuci). Întotdeauna, fructele acide împiedică digestia proteică şi în felul acesta determină putrefacţie.

Nu trebuie să combinaţi amidonoase (cartofi, cereale) cu alimente bogate în zaharuri (dulceaţă, gem, miere, sirop, zahăr, fructe dulci). Se produce fermentaţie.

Nu amestecaţi pepenele, indiferent de tip, cu niciun aliment şi nu combinaţi mai mult de 3 fructe (ex: grepfruit, banană şi măr) la o masă.