Aproape trei sferturi dintre români sunt preocupaţi de dietă şi de propria greutate, este concluzia unui studiu pe tema obiceiurilor alimentare. Spre deosebire de cercetările anterioare, rezultatele acestuia arată că 7 din 10 români citesc etichetele atunci când cumpără un produs alimentar.

Românii au devenit din ce în ce mai preocupaţi de conţinutul produselor alimentare pe care le cumpără, potrivit recentului studiu în domeniu. Cercetarea, realizată de EXACTCC pentru unul dintre brandurile româneşti, s-a desfăşurat în perioada 23-24 iulie 2013 pe un eşantion de 448 de respondenţi cu educaţie superioară, cu vârsta cuprinsă între 25-45 de ani, rezidenţi în oraşe cu mai mult de 50.000 de locuitori.

Rezultatele au arătat că printre informaţiile verificate de români pe etichetă pe primul loc se află numărul de calorii, urmat de aportul nutritiv, dar şi beneficiile produselor pentru sănătate. În plus, mai mult de jumătate dintre românii intervievaţi sunt preocupaţi de existenţa aditivilor alimentari în produsele existente la rafturi.

Cu toate acestea, la nivelul populaţiei studiate nu este clară distincţia dintre aditivii naturali, fără efecte negative asupra sănătăţii şi cei artificiali, nerecomandaţi pentru o alimentaţie echilibrată.

Produsele fără aditivi, mai căutate

Rezultatele cercetării au arătat 3 din 10 participanţi sunt de părere că toate E-urile dăuneaza grav sănătăţii, în timp ce 4 din 10 înţeleg că există aditivi alimentari fără efecte negative asupra sănătăţii. Persoanele din mediul urban nu sunt de acord cu adăugarea aditivilor pentru culoare sau aromă, fie pentru a menţine prospeţimea produsului, dar sunt mai indulgente când vine vorba de aditivii adăugaţi pentru a reduce numărul de bacterii dăunătoare din alimente.

Astfel, 50% dintre respondenţi spun că aditivii folosiţi contra microbilor sunt un lucru bun, în timp ce 78% resping includerea aditivilor pentru un aspect mai plăcut şi 74% pentru potenţarea aromei.