1. Fasolea. O jumătate de ceaşcă de fasole uscată conţine multe vitamine (B1, B2, C), săruri minerale şi oligoelemente (fosfor, calciu, potasiu) şi fibre. Cea mai valoroasă e fasolea roşie.

Sunt fructe şi legume de sezon, gustoase şi, mai presus de toate, bogate în anitoxidanţi, substanţe care previn apariţia cancerului. Cercetătorii americani au făcut un clasament al alimentelor bogate în antioxidanţi, care nu trebuie să lipsească din meniul zilnic.

2. Afinele. O ceaşcă de afine pe zi este cantitatea recomandată de specialişti. Aceste fructe sunt foarte bogate în antioxidanţi, dar şi în vitaminele A şi C, fibre şi potasiu. Componentele naturale din sucul de afine protejează inima.

3. Merişorul de munte sau coacăzul de munte. Fructele acestui arbust de pădure sunt bogate în săruri de magneziu, vitamine le A şi C, acizi (citric, malic, benzoic), zaharuri, tanin.

4. Murele. Aceste savuroase fructe de pădure fac minuni pentru organism. O ceaşcă de mure pe zi conţine multă vitamina C. Acidul elagic şi fenolul din mure previn cancerul.

5. Prunele. Sunt bogate în vitaminele A, B şi C, sulf, fosfor, mangan, magneziu, sodiu şi potasiu. Tratează constipaţiile rebele, dar nu sunt recomandate diabeticilor, din cauza conţinutului mare de zaharuri.

6. Zmeura. Dacă vă întrebaţi care sunt fructele de care nu vă puteţi lipsi vara, răspunsul este zmeura. Reprezintă o sursă de vitamina C, magneziu, cupru, calciu. O cură cu zmeură poate regla activitatea stomacului, reducând aciditatea gastrică.

7. Anghinarea. Această plantă este cunoscută ca “doctorul ficatului”, însă are mult mai multe calităţi. Anghinarea conţine cinarină, polifenoli, insulină, săruri de potasiu şi magneziu. Este excelentă pentru scăderea colesterolului şi a trigliceridelor, purificarea şi detoxifierea organismului.