Inima este organul care dacă este afectat ne pune serios viaţa în pericol. Aşa că, trebuie să o menţinem sănătoasă. Alimentaţia este foarte importantă în acest proces. Iată câteva alimente care te vor ajuta să ai o inimă în perfectă stare:

Roşiile

Sunt o excelentă sursă de potasiu, calciu, vitamina A şi de magneziu, elemente importante pentru prevenirea hipertensiunii şi aritmiei cardiace. Licopenul, o altă substanţă care se găseşte din abundenţă în roşie, ajută la menţinerea elasticităţii vaselor de sânge. De aceea, este indicat să consumi în fiecare zi cel puţin o roşie.

Fructele de pădure

Antioxidanţii, vitaminele şi fibrele pe care le conţin fructele de pădure reprezintă un adevărat răsfăţ pentru inima ta. Aşa că încearcă să consumi de cel puţin două‑trei ori pe săptămână mure, afine, zmeură sau fragi. Îţi vei păstra elasticitatea vaselor sanguine, care se poate pierde, în special cu înaintarea în vârstă.

Ciocolata neagră

Nu numai că este foarte gustoasă, dar este sănătate curată pentru inimă, datorită conţinutului de antioxidanţi. Ciocolata neagră scade nivelul colesterolului şi reduce tensiunea arterială. Totodată, previne depunerea de grăsimi pe vasele de sânge. Ţine minte că trebuie să alegi ciocolată amăruie, cu o concentraţie de peste 75% cacao, şi să consumi zilnic maximum patru pătrăţele.

Usturoiul

E suficient să consumi un căţel de usturoi în fiecare zi şi vei avea o inimă „de fier”. Usturoiul scade nivelul colesterolului „rău” şi împiedică formarea cheagurilor de sânge. Fiind bogat în vitamine, usturoiul previne apariţia atacurilor de cord şi a aterosclerozei.

Nucile

Nucile sunt alimente excelente pentru inimă, datorită antioxidanţilor, vitaminelor şi proteinelor pe care le conţin. Ajută şi la menţinerea elasticităţii vaselor de sânge şi previn apariţia cheagurilor.

Peştele gras

Peştele gras, precum tonul, heringul şi sardinele, este aliatul tău în lupta cu bolile inimii. Asta deoarece este bogat în acizi graşi Omega 3 şi vitamina D. Omega 3 reduce riscul de formare a cheagurilor de sânge şi scade presiunea arterială. Vitamina D scade riscul de a suferi un atac de cord.

Soia

Cercetătorii japonezi au arătat că persoanele care consumă soia sunt mai puţin expuse riscului de a suferi un atac de cord. Asta deoarece conţine multe proteine, minerale şi vitamine, în special vitamina E. Soia mai e benefică şi pentru că scade nivelul colesterolului „rău” şi reduce hiperten-
siunea.