Datorită conţinutului bogat de fibre, proteine, vitamine (A, complexul B şi E) şi minerale (cupru, mangan, potasiu, fier, fosfor, calciu, zinc şi seleniu), fisticul este gustarea ideală dintre mese, care asigură organismului nutrienţii de care are nevoie.

De asemenea, fisticul este renumit pentru cantitatea importantă de antioxidanţi (de exemplu, resveratrol), indispensabili în prevenirea procesului de îmbătrânire. Iată câteva dintre beneficiile consumului de fistic!

Curăţă sângele şi întăreşte imunitatea

Fisticul este o sursă extraordinară de vitamina B6, un nutrient esenţial pentru a produce hemoglobină care, la rândul său, furnizează oxigen celulelor. De asemenea, vitamina B6 protejează imunitatea şi fereşte organismul de infecţii prin producerea de celule albe şi roşii.

Are grijă de sănătatea pielii

Datorită conţinutului ridicat de vitamina E, fisticul protejează pielea împotriva radiaţiilor solare, a cancerului de piele şi previne îmbătrânirea prematură.

Protejează vederea

Fisticul conţine două carotenoide - zeaxantină şi luteină, compuşi întâlniţi şi în nuci. La rândul lor, aceştia sunt bogaţi în antioxidanţi care protejează vederea împotriva acţiunii radicalilor liberi.

De asemenea, consumul de fistic reduce riscul de a dezvolta degenerare maculară, o afecţiune responsabilă de pierderea vederii după vârsta de 65 de ani.

Scade nivelul colesterolului rău

Preocupaţi de efectele colesterolului ,,rău" asupra sănătăţii, cercetătorii Universităţii Pennsylvania au realizat un studiu pe un lot de voluntari.

Subiecţii studiului trebuiau să mănânce zilnic câte 50 g de fististic (cât încape în palmă). După ce au savurat timp de patru săptămâni deliciosele fructe, participanţii la studiu şi-au redus nivelul colesterolului total cu 6,7 % şi pe cel „rău” cu 11, 6%.

Rezultatul, spun autorii studiului, reprezintă un mare beneficiu pentru sănătate, pentru că fisticul a diminuat riscul de boli cardiovasculare cu 14%. În opinia specialiştilor, fisticul este una dintre cele mai valoroase surse de steroli, substanţe renumite pentru puterea lor de a reduce absorbţia colesterolului.

Pentru că 30 g de fistic conţin 160 de calorii, specialiştii recomandă să fie adăugat în salatele de crudităţi, dar sosul cu care se asezonează aceste salate să fie cât mai dietetic.

Previne cancerul pulmonar

Unul dintre cele mai mari beneficii ale fisticului se datorează conţinutului său bogat în gama-tocoferol - o formă a vitaminei E, cunoscută ca fiind un puternic antioxidant. Prin urmare, un consum frecvent de fistic poate reduce riscul de apariţie a cancerului pulmonar.

Alungă stresul

Fisticul are un conţinut ridicat de potasiu, mineral care are rolul de a diminua nivelul hormonului stresului - cortizolul. Se recomandă ca fisticul să fie consumat doar în stare crudă. Fisticul prăjit conţine grăsimi saturate şi sare, care pun sănătatea în pericol prin favorizarea bolilor de inimă.