Zilele lungi de vară te fac să uiţi câteodată noţiunea timpului şi să mergi la culcare mai târziu. Reducerea timpului acordat somnului de la 7-8 ore la 5-6 îţi poate crea probleme de sănătate.

Te concentrezi mai greu

În lipsa somnului, regiunile care gestionează emoţiile în creier este cu până la 60% mai activă, fapt ce poate duce la reacţii necontrolate şi, uneori, nepotrivite în anumite situaţii. De asemenea, încep să se observe pe chipul tău semnele îmbătrânirii premature, iar capacitatea ta de concentrare şi memoria scad dramatic, afectându-ţi activităţile zilnice.

Îţi scade imunitatea

Orele insuficiente de somn nu-i permit organismului să se refacă, astfel că el este mult mai expus răcelilor şi infecţiilor respiratorii.

Rişti să fii implicat într-un accident rutier

Persoanele care dorm mai puţin de şase ore pe noapte au de trei ori mai multe şanse de a face un accident de maşină. O arată un studiu realizat de Fundaţia Naţională de Somn din Statele Unite ale Americii.

Te îngraşi în timp scurt

Lipsa somnului este direct legată de nevoia de a mânca excesiv, mai ales în timpul nopţii, atunci când metabolismul încetineşte. Acest obicei îţi poate aduce kilograme în plus.

E posibil să suferi o hemoragie craniană

Pe termen lung, privarea organismului de somn creşte riscul de a suferi o hemoragie craniană, acest lucru fiind valabil în special la adulţi.

Eşti mai predispus la cancer

Japonezii au testat un grup mare de 24.000 de femei, cu vârsta cuprinsă între 40-79 de ani şi au descoperit că acelea care dormeau mai puţin de şase ore pe zi erau mai expuse cancerului de sân. Constatarea a fost confirmată şi de Harvard Medical School, unde experţii au găsit legături între nivelurile scăzute de melatonină (ele scad când organismul este privat de somn) şi un risc crescut de cancer de sân.