Bucate diversificate, reţete care mai de care mai gustoase, toate acestea le găsim pe mese de sărbători. Aveţi grijă, însă, la metodele de prelucrare termică. Eliminaţi prăjirea şi învăţaţi să gătiţi sănătos. Iată câteva idei.


1. Gătitul la abur este o metodă prin care se reţin bine nutrienţii, dar mâncarea poate obţine un miros puţin diferit de cel natural.

2. Rotisarea e perfectă pentru gătirea muşchiului de proc şi a cărnii în general. Constituie o alternativa sănătoasă a prăjirii pentru că se scurge o mare parte din grăsimi.

3. Prăjirea în cuptor este una dintre cele mai uşoare modalităţi de a găti cantităţi mari de carne. Pentru a obţine o carne fragedă, stropiţi bucăţile, din când în când, cu vin.

4. Prăjirea cu foarte puţină grăsime. Într-o tigaie cu fund rotund care atinge într-un timp foarte mic o temperatură ridicată, se va prăji carnea de porc, care nu va absorbi decât foarte puţin ulei, însă va avea un gust deosebit.

5. Fierberea se foloseşte destul de des, însă astfel se pierd multe vitamine hidrosolubile, mai ales cele din grupul B şi vitamina C. Este, însă, o metodă bună deoarece carnea va pierde o mare parte din grăsimi.