Odată cu scăderea temperaturilor, este important să ne protejăm organismul de infecţii şi să ne întărim sistemul imunitar pentru a trece cu bine de sezonul rece.

Şi cum putem face asta dacă nu prin aportul de vitamina C. Ea celulele organismului să se protejeze de acţiunea radicalilor liberi, reduce riscul apariţiei unor boli precum Alzheimer şi cancer, regenerează depozitele de vitamina E şi ajută la absorbţia fierului în organism.

Când este preluată frecvent din surse alimentare, vitamina C înlesneşte randamentul sistemului imunitar împotriva infecţiilor, previne bolile cardiovasculare, complicaţiile prenatale, bolile oculare sau problemele dermatologice.

Iată, aşadar, câteva alimente care îţi pot furniza necesarul zilnic de vitamina C!

Cătina

Cătina conţine de zece ori mai multă vitamina C decât citricele. Numită şi „ginsengul românesc”, cătina poate înlocui deseori medicamentele, fiind un aliment bogat în vitamina C. Datorită conţinutului de vitamine A, B1, B2, C, E, K, protejează pielea de radiaţiile ultraviolete, o hrăneşte şi o revitalizează. Astfel, doar 100 de grame de suc de cătină conţine 266 mg vitamina C.

Portocalele

Citricele - portocalele, lămâile, grepfrutul etc. - reprezintă unele dintre cele mai bune surse de vitamina C. În plus, oamenii de ştiinţă au descoperit că mirosul de portocală are un efect pozitiv asupra stării de spirit şi induce un sentiment de fericire oamenilor.

Ardeiul gras roşu

Ardeiul gras este una dintre cele mai bogate surse naturale de vitamina C. O cană şi jumătate de ardei roşu dulce conţine 142 mg de vitamina C şi 20 de calorii. Foloseşte ardei roşu dulce întotdeauna în salate de crudităţi şi vei obţine un gust minunat!

Pătrunjel proaspăt

Pe lângă conţinutul bogat de betacaroten, vitamine K, B12, calciu, fier şi fosfor, frunzele proaspete de pătrunjel conţin de patru ori mai multă vitamina C decât citricele.

Papaya

O papaya de mici dimensiuni (157 g) conţine 95,6 miligrame de vitamina C. În plus, acest fruct exotic mai conţine vitamina A, acid folic şi fibre.