Iarna, organismul are nevoie de vitamine şi minerale pentru a face faţă virusurilor şi bacteriilor. În sezonul rece, ne scade rezistenţa din cauza mai multor factori, precum frigul, dar şi lipsa razelor soarelui, pentru perioade mai lungi de timp.

Banane

Un aliment hrănitor, indicat pe perioada iernii, bananele, sunt bogate în fibre alimentare. Le poţi consuma, cel mai bine, în prima parte a zilei, pentru că ai nevoie de energie pentru întreaga zi.

Conţin şi pectină, un tip de fibră care te protejează contra fluctuaţiilor de glicemie. Totodată, pectinele sunt indicate pentru că menţin senzaţia de saţietate pentru mai mult timp.

Cereale integrale

Pe timpul iernii, corpul nostru are nevoie de zinc, mineral care ajută la protejarea imunităţii. Zincul se găseşte încereale, care sunt bune şi pentru că uşurează digestia. Alte surse importante de fibre sunt prunele uscate.

În cereale se găsesc şi fibre solubile, care ajută la buna funcţioare a sistemului cardiovascular. Importanţi pentru protecţia inimii sunt şi antioxidanţii, căci aceştia ajută la protecţia contra radicalilor liberi.

Migdale

Câteva migdale pe zi îţi vor asigura energia necesară pentru buna funcţionare a organismului. Conţin magneziu, bun pentru sănătatea creierului şi a inimii, dar şi calciu, minerale senţial pentru sănătatea oaselor.

Pentru că sunt bogate în calorii, nu trebuie să exagerăm cu consumul acestora, deoarece pot duce la acumularea de kilograme, mai ales dacă eşti predispus la obezitate. Au şi vitamina E, bună pentru sănătatea pielii.

Citrice

Fructe care nu ar trebui să ne lipsească din meniul zilnic, citricele sunt un adevărat izvor de sănătate. Ata pentru că sunt o sursă importantă de vitamina C. Un sistem imunitar puternic previne instaalrea infecţiilor respiratorii desezon. Iar dacă răceşti, te vei vindeca mai repede. Dacă nu îţi plac citricele ca atare, le poţi prepara sub formă de suc proaspăt.

Peşte gras

Un aliment pentru sezonul rece este şi peştele gras, pentru aportul de acizi graşi Omega 3 şi Omega 6. Poţi să mănânci macrou, sardine, dar şi hering sau somon. Sunt indicate două-trei porţii de peşte pe săptămână.